Rundtur Tempelseter - Høgevarde 1459 moh - Tempelseter 12.07.17

Etter at jeg og hunden til eldste sønn hadde vært alene på hytta noen dager, var jeg så heldig å få besøk av ei venninne. Hun kom i går, og da gikk vi en tur i nærheten av hytta, i dag ble vi enig om en lenger tur på fjellet, selv om været ikke var det beste. Jeg forslo at vi kunne gå til Høgevarde, siden hun ikke hadde vært der tidligere. Vi kjørte opp til Tempelseter, og gikk derifra. Først gikk vi i retning mot Raudmyra, det er merket løype hele veien.

Det var yr og lett regn en periode, men før vi var fremme ved Raudmyra måtte vi på med regntøy. Da var det ei som var blitt ganske så våt, men så ikke ut som det gjorde noe.

Her nærmer vi oss Høgevarde, Høgevardetjenn og Høgevarde turisthytte 


Det var surt på veien oppover 
Her noen bilder fra toppen



Etter å ha sett på skiva hvor flere kjente steder var, tatt bilder og skrevet i boka, fant vi en plass i le. Vi tok lunsjen på toppen, og etterhvert kom sola, så det ble fint å sitte der. 

På vei nedover så vi en flokk reinsdyr på en av toppene i nærheten 
Vi gikk ned til hyttene og videre forbi i retning mot Gamlester og Norefjell 



Så var det å ta av til høyre på rett sted, denne gangen var det lett for jeg hadde gått samme turen for kort tid siden. Det er blåmerket løype, men den kan være litt vanskelig å få øye på. Etter å ha tatt av var det å følge stien mot Tempelbekken og etterhvert ned til Tempelseter. 



Det ble nok en fin tur i fantastiske Eggedal, og for meg er det alltid moro å ha besøk og ta de med på turer rundt i området. Spesielt gøy er det når de jeg går sammen med syntes det er flott, og sier det mange gange i løpet av turen. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært på Høgevarde for jeg har mista tellingen, men uansett antall, det var helt sikkert ikke siste gang. Jeg liker å gå hit til alle årstider, og kommer sikkert til å ta turen igjen i løpet av året. 

Kommentarer

  1. Hei, så flott tur. Jeg har gått opp til høgevarde fra Norefjell skistue eller Bøseter flere ganger men kunne tenke meg å gå fra Bøseter-Tempelseter-Høgevarde og ned til Bøseter igjen. Jeg vet bare ikke hvordan løypa er fra Bøseter til Tempelseter ?? Vet du det?? Synes merkingen der oppe er litt så som så:-) Teker da på beina og ikke på ski..

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.