Hjemme fra jobb

I dag valgte jeg å være hjemme fra jobb, prøvde meg i går, men måtte dra hjem ut på dagen :( Jeg har bihulebetennelse, og det betyr et enormt trykk i hodet (nesten som migrene), vondt i tennene (jekslene) nesten så jeg har lyst til å trekke de ut, og jeg produserer nok snørr for hele familien........Kjenner nå klokken 15 at jeg er mye bedre enn jeg var i går, og til morgenen i dag. Det har nok gjort susen å ha en dag hvor jeg har slappet helt av, og sovet en del av formiddagen. Jeg har brukt saltvannsoppløsning mange ganger i døgnet siden fredag, og Fenu - max siden lørdag. Fenu- max er mot tett nese, og på meg har den veldig god effekt :) Jeg har hatt bihulebetennelse mange ganger. Når vi hadde om medikamentlære på Vernepleien, fikk vi opplæring i at bihulebetennelse går over av seg selv. Det du trenger er nesedråper og smertestillende for hodepinen. Det tar noen dager lenger hvis du velger dette alternativet for penicillin, men det er det absolutt verdt. Jeg anbefaler naturlig saltvann og Fenu - Mac mot tett nese og lettere forkjølelses symptomer.

Jeg dro å henta Maya i barnehagen kl 16, vi har gått en tur å sett på hestene og kattepuser som er i nærheten av der vi bor. Vi så også flere hunder på veien, det var bare noen hester og ingen kuer ute i dag, det var jo litt kjedelig. Nå har sauene blitt satt ut på beite/ skauen rett nedenfor huset vårt.  De går mest inne i skauen så de er vanskelig å se, jeg syntes det er fint at barnebarna mine blir vant med dyr. Jeg har selv vært så heldig at jeg er vokst opp med hunder. Min mor kom fra gård og der var det kuer. Det var stor stas å være på gården først til mormor og morfar, så til tanten og onklene mine. Det var ekstra stor stas når det var nyfødte kalver, og når de skulle ut på beite for våren/ sommeren. Hvis man ikke er så heldig å ha dyr i nærheten av der man bor finnes det flere alternativer, vi stoppet på Blaafarveverket på vei til hytta i slutten av mai. Jeg kan anbefale alle å ta en tur innom, vi var kun å så på dyra, men det er flere alternativer hvis man ønsker. 


 


Noen av dyre på Blaafarveverket

Jeg får ikke trena sånn som jeg pleier nå når vi har Maya, men jeg tror jeg trener en del ved å være sammen med henne. Det er ganske så full fart fra hun våkner til hun legger seg. Når vi gikk tur i dag, hadde hun vondt (skrubbsår på knærna) så hun sa hun ikke kunne gå selv, men at hun måtte sitte oppå toppen ( = skuldrene). Vi gikk i en drøy halv time, og mormor tok utfall med Maya på toppen, så litt trening blir det :)

Etter at vi hadde gått tur lagde mormor hjemmelaget potetmos med pølser. Når Maya får servert det spiser hun godt :) Jeg er glad i å lage mat, og i dag skal vi ha indrefilet av okse. Skal lage båtpoteter krydret med hvitløk, timian, grov salt og peppermix. Det blir salat og bearnaisesaus ved siden av. Venter bare til min kjære kommer hjem. I dag har jeg så vidt begynt å lage en blogg som heter Lillians`s oppskrifter, kommer til å legge ut oppskrifter etterhvert som jeg lager forskjellige retter og når jeg får tatt noen fine bilder :) 

Oppskirft på Båtpoteter 

Jeg holder for tiden på å lese en bok av Eriksson og Sundquist som heter Kråkejenta, den blir omtalt som sterk psykologisk krim, og det er en trilogi. Ellers har jeg akkurat blitt ferdig med å lese den 4 boken om Avdeling Q, Journal 64, av Jussi Adler - Olsen. Han har blitt en av favorittforfatterne mine, og har tatt over for andre jeg har lest de siste årene. Har hørt at den 5 boka om Avdelig Q er kommet ut så den må handles inn.                       


                               
Da ønsker jeg alle en fin sommerkveld :) Nå skal jeg lese vider i Kråkejenta. 


Kommentarer