Å ikke skulle gjøre noe......

De som kjenner meg vet at det er en stor utfordring for meg å ikke gjøre noe. Jeg begynte å hangle onsdag i forrige uke, tenkte at det ville gå over, og at det bare var en forkjølelse. Var på jobb onsdag og torsdag, men kjente at kroppen ikke var helt på mitt parti. Vi hadde avtalt Oslo tur med søster og svoger for lenge siden, så Oslo tur ble det fredag formiddag til lørdag kveld. Det ble to fine dager i Oslo, selv om formen ikke var på topp. Fredag var det dårlig vær, men det gjorde ingen ting, vi kosa oss uansett :) Lørdag var nydelig vær, og masse mennesker. Vi gikk litt ut av bykjernen, og var forskjellige steder, det er mange spennende steder i Oslo.

Vi overnattet på Rica Travel hotell, fint hotell og veldig sentralt. Vi spiste lunsj og middag både fredag og lørdag, i tillegg var vi innom flere steder hvor vi tok et glass vin eller en øl. Vi var blant annet på jacob aall , Rorbua  og Lorry  de kan jeg anbefale. Vi var innom Mathallen,  og vi var på Aker brygge og Tjuvholmen.

Jeg syntes vi har en flott hovedstad :) og de to siste gangen jeg har vært her har jeg tenkt at jeg skal tilbake. Forrige Oslotur var jeg på Astrup Fearnley museet. Da gikk vi flere steder enn jeg har gått før, også langs Akerselven hvor det begynner å bli mange flotte plasser. Jeg har tidligere vært på Slottet når det har vært åpent for publikum, og jeg har kikket i Operaen. Vi har vært i Frognerparken  og Holmenkollen og vi har vært litt rundt både her og der. Opp igjennom årene har det blitt noen få turer i Oslo, men det har ikke vært mitt favorittsted, nå derimot ønsker jeg å dra tilbake for å bli mer kjent. Jeg ønsker å være skikkelig turist og bli kjent med egen hovedstad :) Her kan du finne ut mer om Oslo, visit Oslo  og så kan du høre Vinni synger om kjente stede i Oslo, God Morgen Norge 

Når vi kom hjem lørdag gikk jeg rett å la meg siden formen var dalende, og søndag lå jeg hele dagen. Jeg hadde feber, og jeg hostet som om innvollene var på vei ut. Fortsatte med det natt til mandag, og måtte ringe jobb for å si at jeg var syk. Dro til legen, hvor det ble målt tett oppunder 39 i feber, jeg hadde kraftig bronkitt, og ble sykemeldt ut uka. Legen ba meg ta det med ro og slappe av. Siden jeg har astma fikk jeg beskjed om  å starte opp med langtidsvirkende astmaspray, og øke dosene på den jeg bruker ved behov. Jeg vet ikke hva som er hva, hoster gjøre jeg uansett, og det er så jeg nesten ikke få puste. Jeg fikk også beskjed fra legen at jeg ikke fikk være hos barnebarna før jeg var kvitt feber, og bedre av hosten. Så nå sitter jeg hjemme og føler jeg ikke får gjort noe av det jeg har lyst til, men sånne er det å være syk......Det er bare to måneder siden jeg måtte være hjemme fra jobb en dag, da med bihulebetennelse. Jeg som nesten aldri er syk, og så blir jeg det to ganger på så kort tid. Jeg har vært sliten i det siste så det er vel muligens kroppens måte å si ifra til meg at jeg skal ta det litt med ro.

Jeg har sittet en del på nettet hvor jeg har lest masse forskjellig,  i tillegg har jeg fått lest siste bok i kriminaltrilogien som er skrevet av Eriksson & Sundquist. Spennende bøker. Jeg handler ofte på Haugen bok, og har fått god service og jeg er alltid fornøyd :) Her finner jeg også omtale om bøkene jeg er ute etter. Nå er jeg igang med å lese Marco - Effekten som er den 5 boka om Avdeling Q av Jussi Adler Olsen. For tiden den forfatteren jeg liker best. Jeg har den sener tiden handlet mye bøker på tilbud hos Norli i Horten. Her er det god service, og de om jobber der er veldig hyggelige :)

Jeg skriver skriver dette i dag for jeg måtte ha noe å gjøre, må innrømme at jeg kjeder meg. Det blir fort stusslig å være inne, hjemme, og ikke skulle gjøre noe. Så da passet det med en liten oppdatering her på bloggen. De siste dagene har gått med til lesing, høre på musikk på YouTube, høre på to nye Zumba CD ( skal jo igang med trening etterhvert), og sletting av bilder (som jeg skulle ha gjort for evighet siden) Så tar jeg det heeeeelt med ro.... Jeg øver meg på å ikke gjøre noe..... det er ganske så utfordrende, og spesielt i stad når jeg hørte på Zumba. Beveger jeg meg så kommer hostekulene, så noen dansing blir det ikke de nærmeste dagen.

Ta vare på deg selv, om du er på jobb, har ferie eller er hjemme :) Det er kun du som kan kjenne når kroppen din sier i fra, og gir deg beskjed om å ta det med ro. Lytt til kroppen din, det er min anbefaling til deg. Ha en fortsatt fin dag,  og en flott uke :) 

Kommentarer