Tilbake i hverdagen etter tre uker ferie

Det er alltid deilig å ha ferie :) Det jeg syntes er best er at jeg ikke bør ha på vekkeklokka, jeg forholder meg veldig lite hva klokken er, og gjør det jeg har lyst til. Jeg er en aktiv person så jeg prøver å roe meg ned når jeg har ferie, og prøver å gjøre tinge jeg ikke rekker ellers i hverdagen. Denne sommeren har vært topp, først noen dager i København sammen med et venne par, så har vi vært på hytta resten av ferien. Det har vært nydelig vær på fjellet, så vi har vært ute hele dagen. Vi har hatt med barnebarnet på 2 1 /2 år og det er kos 

 
 Maya syntes ikke multer var noe godt så de kunne hun putte i posen
  
Blåbær derimot, Maya spiste og mormor plukka.
Fin sommerkveld, den 23.07 utsikt fra terrassen 

Planen i sommerferien var å få ferdig terrassen, graverarbeidet var tatt før vi begynte ferie, men det var mye som skulle gjøres. 

 

 

  

 

 
Jobbing med terrassen 

Det ble så klart en del småturer og annen kos siden Maya var med, og vi gjøre mye på hennes premisser. Hun var veldig flink til å holde på med sitt, og fulgte tett etter bestefar. 

 
Maya har gitt fuglene mat, og plutselig kom Lavskrika

 
Nydelig morgen 25.07 
  
Terrassen måtte testes ut og utsikten sjekkes
  

 

 

Vi var et døgn hjemme, for barnebarnet skulle hjem, og da fikk vi koset masse med babyene som var kommet hjem fra sykehuset. Det er vidunderlig å se hvor bra det går med alle fire ♥ 

  
Eggedal sentrum
 

 
 1 august og fortsatt nydelig i Eggedal, vi har innviet terrassen og er veldig fornøyd :) 

 
Lørdag 3 august, vi ville sitte ute uansett vær, ferien er snart over for denne gang

Jeg er ferdig med første arbeidsuke etter ferien, og som vanlig var det fint å komme tilbake til hverdagen. Jeg syntes jeg er privilegert som har en jobb jeg trives veldig godt med, jeg har flotte kolleger, og jeg møter mange flotte mennesker hver eneste dag. Det å jobbe med mennesker en berikelse for meg, det gir meg menig, og vekst og utvikling i mitt liv.

Denne uken har datteren min vært syk, hun har ikke kunnet være i nærheten av babyene, så da har mormor fått mye tid med barnebarna. Jeg koser meg masse sammen med mine 5 barnebarn, og nyter hvert øyeblikk  I morgen er firlingene 2 måneder, og det har alle sammen hatt en flott utvikling når det gjelder vekt, de veier fra 2.5 til 3 kg. I det siste har de begynt å være mer våkene mellom noen av stellene, de kikker og følger med, og de er fire hel skjønne små mirakler 

Jeg har selv vært i en prosess, og reflekterer mye rundt mangt. Jeg merker at jeg har endret meg mye de siste årene, og kanskje spesielt det siste året. Jeg har jobbet med seg selv, og bearbeide det jeg har hatt behov for å bearbeide. Jeg syntes jeg har kommet meg et godt stykke videre, og det er jeg fornøyd med :) Opp gjennom årene har jeg jobbet mye med motgang som en del av læring i eget liv, det er viktig å jobbe med seg selv når man møter motgang, kriser eller sorg. Etter at jeg har satt meg inn i en metode som heter Motiverende intervju har jeg jobbet med meg selv på en måte som gir  mer mening. Etter vi kjøpte hyttene, hvor vi tilbringer mye tid, har jeg fått god tid til å reflektere over livet. Jeg har brukt en del tid på hvordan jeg vil være, og hvordan jeg vil ha det. Jeg hørte for mange år siden at det å komme i 40 årene gjør noe med deg, var vel ikke helt enig den gangen, men ser nå hvor godt det stemmer for meg i dag.  Det viktigste er at jeg har blitt trygg på meg selv, og vet hva jeg ønsker å bruke min tid på. Jeg syntes jeg har oppnådd en del av de målene jeg hadde satt meg, og når noen av drømmene også har blitt innfridd, er jeg meget godt fornøyd :)

Jeg skriver dette i dag for det er viktig å tenke på hva som gir glede eller mening i livet. Vi har alle noe vi liker å gjøre som vi får energi av, det kan være så mangt, men det er bare du som vet hva det er for deg. Det jeg merker at jeg får energi av i min hverdag er; i møte med mennesker, være sammen med familie, gå turer, lage mat, ta bilder, trene, lese en god bok, eller bare sitte helt i ro og nyte stillheten. Finn ut hva som er energigivende for deg, jobb med å få mer av det inn i hverdagen, og du vil mest sannsynlig få det bedre med deg selv :) 

Ønsker alle en flott augusthelg, kos deg med det du liker å gjøre, bygg opp energien din, og nyt hver eneste dag. Det å være tilfreds i livet man lever, gjør at man kan begynne å leve.  

Kommentarer