Dagene bare forsvinner avgårde.....

Jeg syntes dagen går veldig fort for tiden, jeg jobber mandag til torsdag, har trening onsdag, drar på hytta så ofte jeg kan på torsdager. Prøver også å være så mye som mulig sammen med barnebarna. Jeg har noen faste dager i uka hvor jeg er hos de på ettermiddagene og kveldene, og så er vi der når vi er hjemme i helgene. Babyen vokser, de har blitt 3.5 måned og det går veldig bra med alle fire ♥ De er så klart, sammen med storesøster , verdens nydeligste barnebarn  Jeg syntes fortsatt det er et mirakel det som har skjedd, og tenker på hvor heldig både foreldrene og vi besteforeldre er som har fått oppleve det underet å få fire nye barn/ barnebarn på en gang, i tillegg til flott storesøster. Jeg syntes jeg er heldig som får lov til å være en så stor del av livet til mine barnebarn  


  
Utsikten vår fra terrassen på hytta, lavt skydekke nede i bygda. Fjellet i bakrunn er Andersnatten.


I helgen var Maya med på hytta, det blir annerledes de helgene hun er med. Vi er mye ute, og vi gjør mye det hun har lyst til. Vi er ute på turer og gjør mye spennende. I helgen var vi på tur, vi klatret opp på en stor stien hvor vi skulle ta litt å drikke og en kvikklunsj. Mormor skulle hjelpe Maya ned og så følgende, " Vent så skal mormor hjelpe deg ned så vi ikke detter"....i det jeg sier detter skjer akkurat det, beina forsvinner ned i et hull og mormor ligger på bakken og holder på å le seg i hjel. Maya detter ned hun også, men hun griner og sier hun fikk vondt i fingeren (noe hun ofte sier når det ikke er noe som er vondt). Jeg prøve å ta meg sammen, men så fort jeg prøver å si noe begynte jeg å le, og sånn holder jeg på. Maya endte med å si " Mormor ler og Maya griner" noe som gjorde at mormor lo ennå mer. Det tok sin tid å få somla seg opp og det tok tid å slutte å le. Bare å snakke om det etterpå gjorde at jeg begynte på`n igjen :)

      
Maya har fått eget hus under terrassen       Vi spiser ofte ute ved bålplassen


  
   Koser oss ved bålplassen                  Maya er veldig glad i blåbær

  
Det var her vi datt ned ;)                  Mange fine steder å gå tur til :)
                   

Jeg tar opp det i dag for jeg tenkte at det er ikke så ofte jeg ler, og det er i grunn trist. Jeg syntes det er så befriende å le, og da mener jeg ordentlig hjertelig latter. Satt før i dag og tenkte at når var det egentlig jeg syntes noe var så artig at jeg lo godt.  Det blir en del latter i helgen med barnebarnet, for er det alltid noe som skjer, og vi finner på mye rart.

 
                     Bestefar og Maya herjer              Bestefar skremte både Maya og mormor
                       

    
Bestefar fortalte Maya at treet ble uten bark fordi elgen hadde vært der. 
Han viste Maya hva elgen gjorde, da måtte hun så klart gjøre det samme
                           som bestefar, og så mormor måtte også til pers.


Noen ganger ler jeg godt av ting jeg ser på youtube eller morsomme klipp folk legger ut. Det er ikke lenge siden jeg lo skikkelig, det var når jeg så Ylvis sin The Fox, det var jo bare herlig :)


Her er en fra Britains Got Talent, som må ses. Far og sønn har en fantastisk kjemi, og dette er så morsomt bl. annet på grunn av ansikts uttrykket til dommerne :) Denne har jeg ledd av mange ganger. Her er den, Stavros Flatley 

Jeg skriver det i dag for jeg ønsker å ha mer fokus på humor, inn i hverdagen min igjen. Alt er så alvorlig så det må gjøres noe med. Selv om jeg i løpet av en uke ler en del sammen med kollegene mine over mange gullkorn som kommer  over bordet, skulle jeg ønsket det var mye mer av det. Jeg må få opp igjen humor og latter på min egen dagsorden, og i løpet av en dag er det mye å le av. Min sans for humor er mye det som skjer av hverdagslige ting som blir komisk. Jeg ler ofte når noe blir gjenfortalt, eller når jeg selv ser det som skjer av komiske ting. Det er mang gode historier når vi ikke er redd for at vi driter oss ut, men kan dele komiske hverdagsting som kan skje oss alle.

Ønsker alle en fin kveld, håper du har mennesker i din hverdag som får deg til å le. Husk at vi frigjøre endorfiner hver gang vi ler, og frigjøring av endorfiner gir oss lykkefølelse :)  

Kommentarer