En fin høsthelg med forskjellig innhold

Jeg starter helgen torsdag kveld, siden jeg har fri fredager :) Det er snart to år siden jeg valgte å redusere stillingen, og nå jobber jeg 80 %

Denne fredagen hadde jeg avtalt med datter at vi skulle på Ikea, og vi skulle ha med oss babyene. Vi måtte som vanlig kjøre to biler når alle skal være med. De har kjøpt seg bil, men mangler å kjøpe og montere noen flere seter. Tenker det blir en annen hverdag for dem når det er i orden :) Vi kom oss på Ikea og fikk handlet litt før babyene skulle ha mat. Det gikk veldig bra for to sov og to var våkne, så da fikk vi matet ferdig de to først. Litt enklere enn at alle fire våknet på en gang når man er på tur. Vi fikk handlet det vi skulle og når vi skulle gå til kassen kom ei veldig hyggelig dame, hun tilbød oss å bruke hurtigkasse siden vi hadde så mye med. Der var det også enklere å få plassert tvillingvognene litt ute av veien. Det var god service, og til god veldig hjelp :) Etter Ikea gikk turen til Gulskogen som har blitt mitt favorittkjøpsenter, her er det en god plass og mange forskjellige butikker. Vi fikk handlet litt, men bestemte oss for å satse på å rekke hjem til 16 stellet.

Fredagen ble jeg værende hos datter med familien ut over kvelden, min Kjære kom dit han også. Maya og tremenningen hennes lagd pizza snurrer til middag, de ble veldig gode :) Det ble en lang dag og mange timer sammen med mine nydelige barnebarn 

Lørdag dro ei venninne og jeg opp til datter og svigersønn for å passe babyene noen timer. Datter skulle ut , og svigersønn og Maya skulle kose seg litt alene. Vi gikk en trille tur på ca 1 1/2 time i nydelig høstvær. Når vi kom tilbake lagde jeg grøt til babyene, de fikk mat, stell og mye kos før de ble langt ut i vognene sine. Vi ble værende litt så ikke svigersønn ble alt for lenge alene med 5 barn. Da vi dro var det en drøy halvtime til de neste som skulle hjelpe til kom.

   

 
Bildene er tatt fra balkongen lørdag 19.10.13

Lørdags kvelden var det Cowboy fest på lokalet ikke langt fra der vi bor, det ble kjempefest og det er lenge siden jeg har hatt det så moro :) Stemningen var god helt fra starten av kvelden og den varte helt til vi gikk hjem ca 01.30. Jeg danset nesten hele kvelden, digger å danse så det passet meg bra. Fikk også prøvd linedans, det var to damer der som var proffe, og de lærte oss noen av trinnene så vi fikk prøvd litt :) KJEMPEGØY :) Mulig jeg skal gå for å lære mer linedans, gøy å danse på den måte og mange sammen. Satser på at det blir ny cowboy fest om et år, og innen da har jeg forhåpentligvis lært å danse noen flere trinn.

Søndag hadde jeg avtale at jeg skulle være hos datter kl 12 for å ta med meg to babyer hjem. Datter, Maya og to babyer skulle på besøk, og kose seg med noen venninner. Svigersønn hadde behov for å sove, da de ikke har hatt nattvakt. Det er enklere for han å få sove godt når han er helt alene. Jeg gikk for å hente babyene og bruker ca 30 min å gå til, men bruket ca 40 min å gå hjem. I dag var det skikkelig ruskevær og ble våt i håret, det var litt halvsurt, men det gjorde ikke noe for jeg hadde kledd meg godt. Det var igrunnen bare deilig å gå en tur :)

   
 I dag var det litt snø på jordene
  
 Jentene ligger å sover i vognen sin          Bestefar koser med Thea og Sophia 

Da datter kom for å hente babyene, sa jeg de kunne spise middag hos oss. Svigersønn kom også, og det var godt å høre at han hadde fått sovet litt, de fikk beskjed i dag at de ikke får nattvakt i natt heller. Det er når de ikke får nok søvn jeg merker de blir ekstra slitne. Selv om de er mye kos, barna er nydelige og de holder fokus på det positive, merker jeg at de blir veldig slitne. Det går i ett, og det er alltid noe som må gjøres. I helgen har de også storesøster hjemme hele tiden, og hun skal så klart også ha en del oppmerksomhet fra mamma og pappa. Jeg beundrer dem, for jeg syntes det går veldig bra, selv om det blir kaotisk noen ganger.


  
Mine 5 barnebarn                             Sophia, Thea, Emil og Trym

Nå er det kvelden, jeg har tenkt å skru av data`n og heller finne frem en av bøkene jeg leser, holder på med tre forskjellige bøker for tiden;
Wilhelmsen;  Det er ikke mer synd på deg enn på andre.
Grimsrud; En dåre fri.
I tillegg har jeg begynt å lese; Inger Eggen; Fra traumer til vonde minner

Da ønsker jeg en fortsatt fin søndagskveld :) Håper du har fått brukt helgen på det du hadde lyst til,  og ønsket for denne helgen. Min helg har vært topp, det har skjedd en del . Jeg har vært på koselig shopping tur, og jeg har fått vært sosial. Jeg har har pratet med, og vært sammen med mange hyggelige mennesker i løpet av helgen:) Jeg får masse energi når jeg har så fine dager og kvelder, og de kan jeg leve lenge på :)Jeg jobbe med meg selv for å få opp energien, så ikke hverdagen tar meg.....Anbefaler alle å gjøre det samme, husk det er bare du som kan endre hvordan du har det. 

Kommentarer