Høsten er her, i dag var det skikkelig surt

Jeg liker veldig godt høsten, og selv om det var surt i dag er det godt å kjenne på den friske skarpe luften :) Når jeg skulle kjøre på jobb i dag var det is på rutene, jeg må innrømme at jeg er litt dårlig på å ivareta miljøet når det gjelder akkurat dette.....Syntes det er kjedelig å skrape ruter å sette meg inn i kald bil, så jeg går ut, og starter bilen litt før jeg skal avgårde.....Hmm sikkert ikke greit i forhold til miljøet, men..... 

Jeg bruker litt i overkant av 20 min til jobb, for tiden er det mye flott å se på. Fantastiske farger på trærne bladene er fra lyse grønne til knall røde. Noen morgener har disen ligget lavt over jordet, og så har sola kommet inn og det har vært de flotte bildemotivene. Jeg har flere ganger tenkt at jeg burde dra tidligere for å stoppe på veien å ta bilder. Har ikke gjort det ennå, er veldig rutinepreget så det skal vel litt til før jeg legger inn 10 min til fotografering på morgenen. Hver dag kjører jeg forbi gårder hvor de har dyr som beiter ute, det er både hester og sauer, her en dag så jeg to revunger som holdt på ute på jordet, og innimellom ser jeg rådyr. Jeg har en fin arbeidsvei, liker å bruke tiden for meg selv til og fra jobb, så jeg kan koble jobben på og av. 

Det var en par ganger i forrige uke hvor jeg var utrolig trøtt når jeg sto opp, var i grunn ikke motivert for å dra på jobb, men så klart dro jeg. På veien jobbet jeg med her og nå, og hvordan få opp motivasjonen for at dagen skal bli en god dag. Da bruker jeg sansene, jeg har ennå mer fokus på det jeg får av inntrykk på veien, i tillegg hører jeg på musikk for å få opp energien før arbeidsdagen starter. Det har god effekt på meg:)

Nå er det tirsdag, arbeidsdagene går i ett, jeg er privilegert som har en jobb jeg trives med og fantastiske kolleger :) Det er stadig spennende ting som skjer på jobben, og jeg merker at jeg får mer energi når jeg får mer å gjøre. Spesielt når jeg får mulighet til å jobbe med veiledning og endrings fokusert rådgiving enten opp imot brukere, pårørende eller kolleger, da kjenner jeg at jeg virkelig får brukt meg selv:)

Når arbeidsdagen er over mandag og tirsdag har jeg den senere tiden vært hos min datter, svigersønn og barnebarn, så også i dag. Da drar jeg dit etter jobb og blir der ut over kvelden. Jeg merker jo at det blir lange dager, men det er for en periode. Mellom klokken 16 og 20 skjer det mye, Maya kommer hjem fra barnehagen hun får en trøtthestperiode, da er hun ikke alltid like fornøyd. I tillegg er det denne tiden babyene også har behov for en del oppmerksomhet. Det kan være at en gråter, to, tre eller så kan alle fire gråte. Det blir som regel et ganske så høyt støynivå, og to av babyene har en kraftig lyd i seg når de først setter i gang. Det er som jeg har skrevet tidligere de trenger hjelp da de har kun to armer hver seg og fire babyer i tillegg til storesøster. 

Når jeg kom i dag var ei av mine venninner der, i tillegg til min Kjære. Det betyr at en av foreldrene kan prioritere å lage middag, og ta seg av Maya. For da ivaretar vi babyene så foreldrene for gjort noe annet. Det er ikke bare gråting, det et også mye kos :) Babyene har begynt å være mer våkne, de har god kontakt og de smiler, og ser veldig fornøyd ut når de får masse oppmerksomhet. De er jo så skjønne, og det er bare så kos å  holde de, og kose masse med dem, noe alle fire liker :) Fortsatt syntes jeg det er et mirakel det som har skjedd, jeg ser at foreldrene blir slitne, og det er ikke rart. Det går i ett hele dagen gjennom, jeg syntes det er flott at de mestrer alt. Dette er mye tøffere enn jeg noen gang har kunnet forestille meg, og jeg tror at for å forstå hvordan det er hos dem, må du ha opplevd å få firlinger og ha storesøsken fra før. De som har vært hos dem når det går i ett, har fått mer innsikt i hvordan det forholder seg, og ser at de tenger en del hjelp. 

Dette var litt om min hverdag og hvordan jeg har det om dagen. Jeg må igjen si at jeg er heldig som har en jobb jeg trives med, og har så mange flotte mennesker rundt meg i min hverdag :)

Nyt høstdagene og grip dagen :) Håper du har noen du setter pris på rundt deg i din hverdag, eller at du trives med å være alene. Det er bare du som vet hva som er bra for deg, og kun du som kan endre på noe hvis du merker at du ikke trives. Vi har alle mange valg i livet, ta de valgene som er bra for deg, og jeg tror du vil merke at du får det bedre med deg selv. 

Kommentarer