Fredag = fridag

Jeg har fri i dag, og det ser ut til å bli en fin dag :) Noe av det beste med å ha fri er å slippe å ha på vekkeklokken, men våkne av seg selv. I dag sto jeg opp rett over kl 08, og det er bare deilig for da får jeg mer ut av dagen. Nå sitter jeg med kaffekoppen, og skriver litt på bloggen. Samtidig som jeg nyter utsikten fra kjøkkenet :) Jeg bor i et stort byggefelt (målestokk i vårt område), men hos oss virker det ikke sånn. Vi bor ytterst i feltet og har utsikt over jorder og skau. 

 
Bildene er tatt fra kjøkken balkongen kl 08.30

Nå har jeg fått gjort litt, ryddet og satt på en maskin, da er det godt å sette seg å ta en kaffekopp til. Kan benytte sjansen av å skrive litt videre. Fredagene, når jeg er hjemme liker jeg å bruker formiddagen til det jeg selv vil, og i det tempoet jeg har lyst til. Noen ganger betyr det å nesten ikke gjøre noe, andre ganger kan jeg være supereffektiv å vaske hele huset. I dag blir det noe midt i mellom et sted, og det kjennes bra ut. Formen er bedre, men jeg hoster en del, og gjerne så fort jeg gjør noe. Det er vel bare "å bite i det sure eplet" og starte opp igjen med astmaspray, hadde håpet å vente til nærmere jul. 

  
Bildene er tatt kl 09.30 

Før jeg begynte på vernepleien var jeg mer opptatt av å vaske hus, bake og gjøre alle de tingen en husmor skal/ bør gjøre. Vi har alltid hatt et levende hus, med det mener jeg at ungene har fått lov å leke og rote, og det har alltid sett ut som det har bodd mennesker i huset vårt. I perioder har det sett ut som vi har bodd sikkert dobbelt så mange her, og da har det vært ille. Jeg liker å ha det ryddig og rent rundt meg, men jeg merker at jeg ikke lenger er så nøye. Det er nok ikke verre enn tidligere, vi bor 3 voksne mennesker her. Det høres ut som det kan gå lang tid mellom hver gang jeg vasker, og det kan nok gjøre det i perioder. Vi er mindre hjemme enn vi var før, og det gjør også sitt til at det ikke er så stort behov for å vaske så ote. Støvsugeren er hyppigere i bruk enn skurefilla. Jeg vet at mange vil ha det strøkent og perfekt, og det er vel og bra, så lenge det ikke går på bekostning av andre ting. Det vet jo folk selv, en merker jo om en blir stresset hvis noen roter, søler eller annet. Da bør du kanskje tenke på, hva er det som skjer?......Er det viktig med det perfekte? eller at vi lever og bor ? 

 
Bilde er tatt 10.30                        Bilde er tatt 11.30 

Da har jeg fått gjort litt til som jeg måtte gjøre i dag. Min mann er selvstendig næringsdrivende, og jeg har fakturering for han, og klargjøring av regnskapet før det sendes regnskapsfører. Det er litt jobb innimellom, men det må så klart gjøres. Nå drar klokken seg mot 12, og jeg har avtale med min datter. Hun og jeg skal en tur til byen for å handle, og vi skal ha med oss fire babyer. Veldig hyggelig å ta en tur til byen da møter vi alltid mange koselig mennesker som slår av en prat. Det er mange som spør om det er firlinger , og når de får bekreftelse på det, har de lyst til å se babyene. De spør og de aller fleste er veldig hyggelige, det er både kjente og ukjente. Det er bedre at folk spør enn at de nesten går på vognene, og øynene nesten detter ut. 

Nå må jeg dra, jeg er sikker på at dette blir en flott dag :) Nå skal jeg være sammen med datter og fire av barnebarna noen timer, og når jeg kommer hjem skal jeg til venninnen min. Hun og jeg skal lage fiskesuppe, vi skal ha vinklubb i kveld. Når vi har vinklubb skrævler vi mye, ler og koser oss:) Ha en flott fredag hvor enn du er, og hva enn du skal :) 

Kommentarer