Søndagstur i Fon :)

I dag sto vi opp til et flott høstvær, nesten for godt til å være sant. Vi hadde bestemt oss for at vi skulle ut på tur om det var fint vær, så ut på tur ble det. Vi dro opp til hjemgården til min Kjære, der gikk vi en tur i skauen til svoger. Vi gikk litt på kryss og tvers en times tid, før vi satte oss. Selv om vi har passert midten av november , så varmet det godt i sola i dag :) 

 

Min Kjære er glad i å fyre bål når han er ute i skauen, sånn ble det i dag også. Vi varmet brødskivene på bålet, spiste lunsj ute, og da smaker alltid maten ekstra godt. Satt en halvtimes tid før vi gikk mot bilen igjen, det var deilig med noen timer ute en flott høstdag. 

 

Når vi kom hjem fortsatte jeg med middagen,  i dag skal vi ha fersk suppe, poteter og sur søt saus, det er noe av det beste jeg vet når det gjelder høst mat :) Etter vi kom hjem har vi flytta skatollet fra kontoret / tv stua til kjøkkenet. Da har vi fått flyttet om i tv stua, og det ble mye bedre. Dette skulle vært gjort  for lenge siden. Har mye som må sorteres, ryddes og kastes. Det gjelder også fagbøker, vil egentlig ikke kaste en eneste bok,  men ser jo at det er alt for mye, og noen har jeg ikke sett i på + - 10 år. Det blir en omfattende jobb å rydde kontoret, men.......utsatt det alt for lenge så det er i grunn bare å sett i gang.

Bildet er tatt fra balkongen i 15 tiden i dag, fortsatt nydelig ute :) 

I dag har jeg fått gjort en del, spist god middag og sett på tv. Har nesten slutta å se på tv, men litt blir det innimellom. Vet at det blir mer utover når det blir vintersport sendinger, og spesielt skiskyting. 

Dette har vært en fin helg, og jeg har kosa meg masse sammen med familie og venner :) Det er godt å vite at man har mennesker rundt seg,  som man kan ha det hyggelig sammen med. Nå er det kvelden her i huset. Vi går snart over i en ny uke, jeg har også en del planer for denne uka, så jeg tror den vil gå fort. 

Nyt hver dag, gjør minst en ting i i løpet av dagen som gir deg energi, og som du kjenner er bra for deg. For meg kan det være hva som helst, det kan være ut på tur, trening, kose med barnebarna, en hyggelig prat, fotografering, matlaging med mer. Hva som gir deg energi, er det bare du som vet. Ønsker deg en fin november uke, og håper at uken blir som du ønsker deg  :) 

Kommentarer