2. søndag i advent...turnoppvisning og julestemning

Jeg sier jippi , det er fordi det har snødd i dag  :) Det har jeg ventet på og håpet på de siste ukene. Bare det lille som har kommet ,  gjør at det blir mye lysere og koseligere. Noe jeg syntes er så deilig :) Vet at mange ikke er enig, og syntes at snø er bare trøbbel. Det å gå i snøen, hører lyden om det er kram  snø eller om du går en tur når det er mange kuldegrader syntes jeg er flott. Det å være ute i all slags vær gjøre noe med hele meg. Det å gå på ski, ake, base i snøen er moro, og noe vi gleder oss til å gjøre i år som vi gjorde i fjor. Da snakker jeg om mann, barn, svigerbarn og barnebarn, vi var ute i mange timer og vi hadde det så gøy. Det ble mye moro og mye latter :) Håper vi klarer å få det til i år igjen.

 

  
2. juledag i fjor 

I dag er det som nevnt i overskriften allerede andre søndag i advent, tiden går, som jeg har skrevet mange ganger før, veldig fort, alt for fort.....Jeg har 7 arbeidsdager igjen av året, tar ut resten av ferien jeg har tilgode, og får da en lang juleferie :) Håper det blir rikelig med snø og vær til å være ute i da vi blir på hytta hele jula.

  

  
Bildene er tatt 20 desember 2012, fantastisk vær og mye snø :) 

Vi kom hjem fra hytta i går, og dro rett på juleoppvisning på turninga. Det er så moro å se så mange flotte barn og unge. Det ser ut til at de koser seg, og at de har lært mye gjennom året. Jeg tenker at alle barn burde vært på turning eller dans, det gjør noe med kroppsbeherskelsen. Fantastisk med 3 åringene som så vidt kan rulle kråke til 18 åringene som tar salto og spektakulære hopp :) Jeg koser meg på juleoppvisningen, og skulle gjerne prøvd noe av det selv.....kanskje greit å la vær....hmm, mye som ser artig ut :) Neste år skal firlingen begynne på turn, og da kan det hende at det trengs å ha med mormor.

 

 


I dag har jeg stekt opp medisterkaker, og det var deilig å få gjort. Når jeg først er i gang, lager jeg like gjerne store porsjoner. Nå skal vi til datter med familie, vi skal spise middag, og kose oss med barnebarna 

Ønsker deg en fin søndag og fortsatt fin adventstid :) Håper du har en del å pusle med som du syntes er koselig. Jeg får alltid julestemning av å høre de mange flotte julesanger som jeg gleder meg til å høre på hvert år.  Her er en av mine favoritter, Chris Rea, Driving Home For Christmas. Har du noen favorittsanger nå i julen ?

Kommentarer