Meditasjon, for å få opp energien

Er ikke helt i slaget, det er pusten, halsen, hode og så er jeg rett og slett slækk :( Kom hjem fra jobb, og gikk rett å la meg nedpå en times tid. Det var greit å stå opp for ikke å ødelegge nattesøvnen. Spiste litt før jeg begynte å sløve her ved PC èn. Fant etter hvert ut at jeg skulle prøve noe som jeg var mye flinkere til å gjøre tidligere, og som jeg har hatt god effekt av når jeg har vært sliten, tom og lei. 

Det jeg har gjort er følgende: 

La ull pleddet på gulvet ved en høyttaler, tok en god pute under hodet og la meg rett ut. Hørte først på Tron Syversen sin Silent Dream, og lå bare å kjente på pusten som jeg fikk godt ned i magen. Det er en sang som varer i 5 minutter og 30 sekunder. En hærlig sang som jeg slapper godt av til, og som regel holder den ene sangen for å lande litt.

I dag holdt ikke det, jag valgte også å sette på Meditasjon for ro og balanse i hverdagen. Meditasjon ved Anne - Elisabeth Lien og musikk av Tron Syversen. Først tok jeg Revitaliserende chakra meditasjon ca 16 min og Avslapning for kropp og sjel ca 19 min. Helt på slutten klarte jeg ikke å ligge stille, det hender jeg får "maur i blodet" og da må jeg bevege meg. En sang til fra Tron Syversen, Rivers 

Kjenner, etter å ha ligget på gulvet med avslappende musikk, at jeg har det bedre med meg selv. Fortsatt litt vondt i hode, men tror nok et er i ferd med å slippe. Har landet noen ting som har irritert meg i det siste, og det er godt :) Har ligget å tenkt....Hva bør jeg bruke energien min på ? og.... Hva er grunnen til at jeg gidder å bruker energien min på noe som ikke er noen vits? 

Det er bare jeg som kan endre hvordan jeg har det, og finne ut hva jeg orker å bruke energi på av det jeg ikke må. Noen ganger tenker jeg....Irriterer jeg meg  på grunn av misunnelse? eller... Hva er grunnen til at jeg egentlig irriterer meg ? Det er ikke alltid jeg finner svar, men jeg finner ihvertfall ut at jeg må gjøre noe med det, for å få det bedre. 

I dag fungerte det som er beskrevet over, og jeg har bestemt meg for å begynne å høre på meditasjon for å finne en god ro. Jeg har flere fine sanger av Tron Syversen som jeg kan høre på, de varer ca 5 -7 minutter, og på den tiden klarer jeg som regel å lande. Det har jeg tid til å prioritere i løpet av en hel dag. 

Håper du har hatt en fin dag, og at du har energi i din hverdag til å gjøre det du skal, må og har lyst til. Jeg jobber daglig med å holde energien oppe i en hektisk hverdag, i dag har jeg gjort det som er veldig bra for meg. Håper du vet hva som er bra for deg ! Ønsker deg en fin tirsdagskveld, og en fin adventstid :)  Her er en nydelig sang å ta med inn i adventstiden, Littel Drummer Boy, med Pentatonix. 


Kommentarer