November er over :)

Da er november over :) og jeg har kommet meg greit gjennom den måneden jeg syntes er den tøffeste i hele året. Prosjektet mitt har stort sett fungert, og det er jeg fornøyd med :) Har hatt sofavælting bare noen få dager, og da har det vært behov. Ikke som tidligere så fort jeg har hatt mulighet. Vi har heller ikke vært i Syden i november, noe vi pleier, så sånn sett har jeg ekstra grunn til å være fornøyd :) 

   
Bildene er tatt i Eggedal i går, når vi var ute på tur fra kl 14.30 til 16.15

Hva har skjedd?....Jo jeg har klart å snu tankene mine, og på den måten ikke latt det negative ta overhånd. Det var et par dager som var tøffe, og hvor det var vanskelig å snu til det positive. Da valgte jeg å forholdt med til at det var en dårlig dag, uten å ha fokus på det. Da satset jeg på at dagen etter skulle bli bedre, noe den ble :) 

  

Har alt bare gått av seg selv? .....Nei det har det ikke ! Jeg har vært en del forkjølet, slitt en del med pusten , vært stiv i nakken og hatt mye vondt i hodet. Da har jeg også valgt å forholde meg til at sånn er det bare, og prøvd å unngå å ha for mye fokus på det. Tror at det har gjort at det ikke har blitt hverken verre eller bedre. Jeg måtte avlyse en trening på grunn av forkjølelse, og det tror jeg var veldig lurt. Kroppen sa ifra at nå var det nok, og det valgte jeg å lytte til. Følte meg en periode veldig tappet for energi, men det har også kommet seg :) 

Været i november har i år ikke hvert det verste, men noen dager med tåke, regn, grått og trist har det vært. Så har det svingt mellom mange varmegrader til flere kuldegrader, i tillegg til at det stort sett er mørkt når en reiser på jobb, og når en kommer hjem. Været har jeg valgt å forholde meg til, og har ikke tenkt så mye på det som tidligere. Syntes det har vært positivt å ha klart å kjenne på været, uten å ha stort fokus på det. 

  

I dag har vi bikket over til desember, og det er første søndag i advent. Jeg har fått opp adventsstjernene og adventsstakene, det lyste veldig opp i vinduene :)  Det at det kommer lys i vinduer, på trær eller andre steder ute har en god effekt for meg. Det bli mer lys overalt hvor jeg ferdes, og det er alltid koselig siden vi er i den mørkeste tiden på året.     
                               
                                                  
 
                                                         Bildet er tatt kl 10 i dag

Det å bevisstgjøre seg på utfordrende ting man står i , kan gjøre at du klarer å få til en endring. Jeg gjør dette hele tiden, og vet at det hjelper meg. Mitt novemberprosjekt kan brukes i mange sammenhenger når det er noe du ønsker å endre på. Finn ut...Hva du vil endre? Så må du tenke.... Hva er årsaken til at du vil endre ? Deretter.....Hvordan skal du gjøre det ? Som regel skjer det noe i det man har bevisstgjort seg på at man ønsker en endring. Da er selve endringsprosessen i gang :) 

Da ønsker jeg en fin første søndag i advent, og en strålende første uke i desember :) Nå begynne det å dra seg mot vintersolverv, og den korteste dagen i året. Det betyr jo bare at da er det heller ikke lenge til det snur, og det er jo veldig positivt :) 

Kommentarer