Tiden går, snart er januar over.

Jeg sitter nok en gang å reflekterer over masse forskjellig...... Vi er i Eggedal, og akkurat nå er det minus 10 kuldegrader, det snør og blåser, så jeg velger foreløpig å være inne litt til. Det er nydelig å sitte inne å se ut , for det er fantastisk flott her :) 

  
Bildene er tatt fra stue og kjøkkenvinduene

Jeg tenker igjen på hvor fort tiden går. Det er først denne uken jeg har kommet i gang med hverdagen etter nesten fire uker ferie. Jeg liker hverdager, det å være på jobb, møte kolleger og ha de rammene som er i hverdagen. Samtidig som jeg også syntes det er deilig med helger og ferier. Balansen av å ha mye å gjøre for så å slappe helt av er gull for meg :) Nå har jo jeg tatt et valg og redusert stillingen min. Jeg har fri hver fredag og har aldri angret på at jeg tok det valget. Økonomisk så må jeg bare prioritere litt annerledes enn tidligere. 

Vi kom hjem fra Amadores forrige fredag, vi var ikke lenge hjemme før vi dro på besøk til datter med familie. Det var flott å se igjen barnebarna, og jeg syntes babyene hadde blitt større og forandret seg på de to ukene vi ikke hadde sett de. Lørdag ble vi enige at vi passet babyene hele dagen, så kunne foreldrene kose seg med storesøster. Som vanlig fikk jeg tatt en del bilder :) 

Thea, Sophia, Trym og Emil 


 
Thea                                             Sophia 
 
Trym                                                  Emil 

Alle fire er mer aktive enn de var tidligere, de vokser og utvikler seg som de skal. De smiler og ler og følger veldig med på hva som skjer, og mormor og bestefar koser seg alltid masse sammen med barnebarna 

            
 
           Sophia og Thea                                Mormor mater Emil, Sophia og Trym  
 
                      Thea er ferdig med å spise før de andre                  Bestefar koser seg                                    
           
Nok en gang må jeg si hvor privilegert jeg føler meg som har opplevd å bli mormor til fem, og hvor heldig jeg er som får lov til å ta så stor del i barnebarna mine sine liv. Det å bo så nærme som vi gjør, og at vi er der en del gjør at vi blir godt kjent. Jeg skjønner mer nå hva andre mener når de sier det er et savn å bo langt fra sine barn og barnebarn. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet det.......

Søndag var vi bedt på middag til svigermor og svigerfar sammen med svigerinna og svogeren min. Det ble en kjempekoselig ettermiddag/ kveld. Vi kosa oss med nydelig mat og en hærlig stemning hvor vi lo masse. Det er bare så befriende å kunne kose seg og slappe av med mennesker som man har det hyggelig sammen med :) 

Mandag var det jobb, og det var flott å være tilbake, jeg har fantastiske kolleger og har en jobb som er meningsfull for meg. Mandag og tirsdag var vi hos datter med familie om ettermiddagen/ kvelden. Onsdag fikk jeg gjort en del hjemme, og plutselig var det torsdag og helg for min del. Dagene går fort, vi snakket om det på jobb her om dagen. Det gjelder for de som er yngre også, så det kan ikke bare ha med alder å gjøre. Nå er det ikke mer enn seks dager igjen av januar...og dagens lengde har blitt ca 1. 5 time lenger siden vintersolverv :) 

Nå skal jeg ikke sitte her å bruke mer tid.....Først skal vi høre på utforrennet i Kitzbühel på radien vi heier så klart på Kjetil og Aksel :) Etterpå skal vi en tur ut, fortsatt er det kaldt, det snør og det blåser, men med nok klær så går det greit.

Da ønsker jeg deg en fin lørdag, håper du har noe å gjøre som er bra for deg. Hva det er.....er det kun du som vet. Jeg skal gjøre masse som er bra for meg, blant annet skal jeg ut på tur med kameraet, og det er alltid spennende :)  

Kommentarer