Bøyer meg i hatten....hvor fort gjort er det ikke å si feil ?

For en hærlig uttalelse, og det her kommer sikkert Heidi Weng til å høre mange, mange ganger ;) I dag brukte ei ny gulljente det om Marit, og det er jo bare hærlig at de har den humoren de har :) Fantastiske idrettsutøvere , som Norge kan være kjempestolte av :) Fra jeg skrev om OL sist har det blitt ennå flere medaljer og flere av våre idrettshelter har nådd sine mål :) Total er Norge oppi 20 medaljer = 9 gull, 4 sølv og 7 bronse, og det er 17 utøvere som har tatt medalje :) Jeg syntes det er helt topp det de får til, og jeg må si at jeg bøyer meg i støvet / tar av meg hatten for disse flotte idrettsutøverne. Det er ennå noen øvelser igjen og Norge har mulighet til å ta flere medaljer. 

Tilbake til ordtaket, jeg kjenner meg godt igjen. Når det gjelder ordtak klarer jeg ofte å blande sammen to ordtak, og det blir jo alltid rart. Fremmedord bommer jeg rett og slett på, og må passe meg for hva jeg bruker av det. Min Kjære har anbefalt meg å ikke bruker for mye fremmedord eller ordtak, og jeg skjønner godt hvorfor ;) 

Det er ikke alltid jeg legger merke til at jeg har sagt feil. Fremmedord er vanskelig,spesielt å lese. Det er sikkert fordi jeg sliter en del med både å lese og skrive. Nå skal det sies at jeg ikke har de aller største plagene, men har ofte vansker med å se feilskrivinger. Ordliste på PC er et veldig godt hjelpemiddel. Jeg bytter på b, p og d, tar inn doble konsonanter der der skal være enkle, og motsatt. Jeg legger gjerne til en bokstav i et ord som ikke skal være der eks. egene (egne) eller jeg trekker fra bokstaver. Jeg sliter med å bruke og/ å på rette sted, og hvor komma passer best inne er jeg ikke sikker på. I tillegg sliter jeg med om ordet skal deles eller ikke, og jeg er usikker på hvordan reglene er for det. Jeg skriver et muntlig språk, for det er enklere, men det gjør at det blir mange ord. Når det gjelder lesing går det noe bedre, men jeg leser ofte ord feil og spesielt lange, og litt vanskelig ord. Ekstra utfordrende er det når jeg skal lese høyt, da sliter jeg......Jeg har lært meg å leve med dette, og tar meg ikke lenger nær når noen enten ler av feilskrivningen mine eller kommentere det. Jeg har jobbet masse med dette, og det er også en viktig grunn for meg å skrive denne bloggen. Jeg tenker at noen leser det jeg har skrevet, og da må jeg skjerpe meg. Det er viktig for meg å jobbe med å takle utfordringen jeg har når det gjelder lesing og skriving, slik at jeg blir tryggere på meg selv og ikke lar det hemme meg. 

Vi har alle utfordringer i livet noen mer synlige enn andre, og noe mer utfordrende enn andre. I dagens samfunn er det så mye hjelpemidler som gjør at det går fint med mange av utfordringene vi står i. Hadde jeg skrevet dette innlegget på papiret, og det skulle vært rettet hadde det vært mange røde streker og mye feil. Noe jeg opplevde mye på barneskolen og ungdomsskolen.

Da ønsker jeg deg en fin kveld, med eller uten utfordringer. Det å jobbe med seg selv er veldig spennende uansett hva det er. Det kan værer å gjøre endringer i form av å begynne å trene,slutte å røyke eller lignende, eller å jobbe med å bli bedre på å takle utfordringer en står opp i. Når jeg ønsker å endre på noe, gir jeg aldri opp, men jeg ser at noe tar lenger tid. Til alle dere som jobber med utfordringer i livet, og som jobber mot å nå deres mål.....må jeg si .......Jeg bøyer meg i hatten for dere :) 

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.