Ut på tur, i dag på ski :)

Endelig en tur ut på ski, jeg kjente humøret steg når jeg kom bort på myra og så de fantastiske løypene :) Været skiftet mellom sol, overskyet og tåke, men det gjorde ikke noe. Det var rundt en minus grad, og fantastisk ute, helt vindstille :) Vi gikk en kort tur, og det var helt greit, for i dag fungerte ikke pusten helt. 

 

Vi kan spenne på oss skia på hytta og har 200 meter til løype begynner, det er så flotte løyper her nå :) Vi har mange muligheter til å gå, både i nærheten av hytta, eller oppover mot Tempelsetra og innover fjellet. Vi kan også gå på ski fra hytta til Norefjell hvis vi vil. 

 

 

Det jeg liker ekstra godt med å gå på ski er at vi stadig kommer til steder det ikke er spor i snøen, annet enn kanskje etter hare, rev, ekorn, elg eller andre som hører til i naturen. Det å ta seg tid til å se naturer er alltid positivt for meg, jeg har alltid med kamerat og knipser i vei. 

    
  
    

I dag ble det en tur på en drøy halv time, for meg betyr det ikke så mye om vi går lange eller korte turer. Det å komme seg ut gjør noe med meg uansett :) Vi kan gå  i 30 min eller vi kan gå i 7 timer avhengig av hva vi har lyst til. Vi syntes det er nydelig bare å komme oss ut på tur :) Det gjør godt for kropp og sjel :) 

 


Fortsatt er det mye snø her i Eggedal, og da mener jeg mye snø. Vi får håpe at vi kan få mange flotte helger med skiføre i ukene fremover. Det er  vinterferie både denne og neste uke. Det er mange som er på hyttene rundt oss, og det skjønner jeg godt :) Så flott som det er her nå så må man benytte sjansen. 

Da ønsker jeg deg en fin helg, med eller uten snø :) Anbefaler deg å komme deg ut på tur, og gjerne ut i naturen. Det gir som regel de fleste god energi :) Jeg syntes roen vi har her på fjellet har god innvirkning på meg, og det at vi er mye ute når vi er her er gull verdt. Her er det minimalt med støy, vi kan velge om vi vil oppsøke noen, eller være helt for oss selv. Har jeg lyst til å være ute hele dagen er jeg det, hvis ikke er det deilig å være inne i hytta. Da fyrer jeg i ovnen, leser eller gjøre det jeg har lyst til :) Husk å nyte livet, det prøver jeg å gjøre, en vet aldri hva morgendagen bringer. 


Kommentarer