Vi er heldige vi !

Jeg får stadig høre hvor heldig vi er , og det er jeg helt enig i :) Senest i dag når jeg skrev på FB at firlingene er 8 måneder, får jeg denne kommentaren :) Tiden går fort, og det er veldig rart å tenke tilbake hvor små de var når de var nyfødte. Det er nesten ikke til å tro, de veide fra 1250 til 1541 gram når de kom til verden den 10. juni.  

 
     Thea hos mormor og Emil  hos bestefar 15 juni.       
 
       Emil og Thea 16. juni.                     Emil, Thea, Sophia og Trym 23 juni. 

Jeg var så heldig å være med når de kom til verden, og fikk oppleve det store underet det er å få fire barnebarn på en gang. Jeg er heldig jeg :) Jeg fikk også lov til å være med når storesøster så dagens lys, så jeg syntes jeg har all grunn til å si en gang til , jeg er heldig jeg :) 

  
Maya hos mormor noen timer gammel, og 2 døgn gammel 

Det er en rikdom det å få barnebarn, og få lov til å være en stor del av deres liv. Det er noe som har gjort noe med hele meg, og som har gjort at jeg tar andre valg i livet mitt enn bare for noen år tilbake. Det er en prioritering, og for meg den korrekte prioriteringen. 

Jeg har også mange flotte mennesker i mitt liv, min Kjære, min tre bare, svigerbarn, familie og venner. De er der og vi har hverandre, og det er alle klar over. Noen ser man ofte, mens andre har man ikke like mye kontakt med. Det er for meg uproblematisk å ha det sånn. De vet at jeg er der, og jeg vet at de er der. Jeg har i løpet av den sener tiden tenkt at jeg ønsker å prioritere menneske i min omgang som er viktige og som betyr mye for meg. Når jeg har landet det , og er fornøyd, så kan jeg sikkert si at jeg er heldig ;) 

  
På vei til Høgevarde og på Høgevarde 01.09.12 
sammen med de viktigste menneskene i mitt liv

Jeg får også høre at vi er heldige når det gjelder hytta vår i Eggedal, og det er jeg også helt enig i :) Vi har den flotteste plassen vi kan tenke oss, og er der så mye vi kan. Det jeg liker godt er at flere ønsker å være med oss på hytta. Det å ha besøk er alltid hyggelig, og det blir veldig sosialt. Når vi er på hytta koser vi oss masse ute, uansett årstid og i alt slags vær. Det er flott turterreng både vinter og sommer, og det er fantastiske skiløyper og de starter rett på nedsiden av hytta. Vi har det vi trenger der, men har valgt å ha det helt enkelt. Vi er heldige vi ! 

 
   Hytta og annekset lørdag 08. februar        
 
     Annekset og utedoen                  Fra terrassen på hytta mot annekset

Jeg har en jobb jeg trives i, og møter mange flotte mennesker daglig :) Det er også en viktig del av å leve. Det å få jobbe med det en trives med og brenner for. Det å ha en vekst og utvikling i jobben gjennom faglige oppdateringer, og i møter med mennesker som alltid gir mye tilbake, er helt fantastisk :) Jeg er heldig jeg ! 

Jeg jobber etter metoden Motiverende intervju (MI), samtale om ending. Jeg brenner for denne metoden og den har blitt en del av meg. Noe av det beste med metoden er at alle mennesker er fasit i egne liv, de trenger bare å bli bevisstgjort hvis der er noe man ønsker å endre på. Jeg har selv jobbet på denne måten med mange utfordringer i mitt liv, jeg bruker den daglig i møter med mennesker som ferdes på min vei. Vi har alle mange utfordringer i livet, og som regel en del vi ønsker å endre på. Jeg har tatt for meg en ting etter en annen, og merker at jeg er i ferde med å lande mye. Fortsatt reagerer jeg negativt på noe, og kjenner at jeg har mer jeg må jobbe med. Jeg bruker det til både endringer i forhold til å slutte eller å starte med noe, men også i forhold til tanker, når det er noe som dukker opp. Det er spennende å jobbe med seg selv på denne måten, og jeg merker at mye av det jeg tidligere reagerte på, bryr jeg meg ikke lenger om. Fortsatt har jeg så klart en del jeg kan jobbe videre med, men det er vel også en del av livet. Jeg har flere ganger skrevet noe om utfordringer, og MI  her på bloggen. 

Jeg syntes jeg er heldig som vet hvordan jeg kan jobbe med de utfordringene jeg står i, og at jeg merker at jeg har blitt bedre på å jobbe uten å tenke for mye hva de er jeg gjør. Det viktigste å vite er at når det er noe jeg ikke er fornøyd med så er det kun jeg som kan gjøre noe med det. Det er jo så fantastisk, og sånn er det for alle andre også. 

Da ønsker jeg deg en fin kveld :) Er de noe som gjør at du tenker du ikke har det bra, og ikke er tilfreds i livet. Still spørsmål som; Hva er det jeg vil ? Hvordan ønsker jeg å ha det i fremtiden ? Hva kan jeg gjøre noe med ? Hvordan vil jeg leve mitt liv ? osv. Sett opp noen mål, gjerne kortsiktige og langsiktige. Husk målestokken er deg, og ikke naboen, eller en i familien eller andre. Det er kun du som vet hva du vil i ditt liv, og det er kun du som kan måle om du har god livskvalitet. 

Jeg har skrevet en siden som kunne hatt overskrift livskvalitet, men jeg kalte den, Rikdom hva er det ?

Kommentarer