Ut på tur i området rundt Langevannet

Det er mange flotte steder å gå til i Re kommune, skrev her om dagen, En liten formiddagstur og Tur på kyststien, begge  de turene var i Re. I dag ble det en annen tur, sist skrev jeg at målet er å gå flere av strekningene langs kysstien. Sånn ble det ikke i dag, det ble heller motsatt vei og jeg kjørte lenger innover i landet :) Målet med turen i dag var å gå en runde ved Langevann , og spise lunsj ute. 

Gikk fra bilen og i retning av Langevann, det var snø noen steder, men regnet med at det gikk greit. Kom frem til vannet og her var det bare helt nydelig i dag :) 

         

 

Jeg har ikke tidligere lagt merke til at de har hatt oversikt over vanntemperatur hengende ved badeplassen. Nå husker ikke jeg når jeg var her sist, men det kan godt hende at det var før 2012. Jeg syntes det var stilig :)

 

Etter å ha tatt bilder og nytt utsikten over Langevann, gikk jeg etterhvert videre. Det var ikke så langt jeg kom før det begynte å bli en del snø. I dag hadde jeg valgt joggesko, og på grunn av ikke egnet fottøy valgte jeg å snu å gå tilbake. På tilbakeveien måtte jeg ned å se på gapahuken, den lå veldig fint plassert, jeg har ikke sett den her før. Det var også flott i området rundt, og det var lagd til benker og grillplass :) Det var noen andre som også var ute og kosa seg i det fine været, og spise lunsjen ute.

 

  

Siden jeg ikke kom videre der jeg hadde tenkt måtte jeg legge om på planen. Valgte å gå mot Gransetra, som er på andre siden av Langevannet enn der jeg akkurat hadde vært. Her hadde jeg ikke gått før, men regna med at jeg etterhvert ville komme frem til Kringlevann. Hadde jeg ikke kommet frem dit hadde jeg snudd og gått tilbake samme vei. Nå kom jeg frem til Kringlevann :) Jeg gikk til der det var merket fiskeplass for å finne ut hvor jeg var, og for å ta noen bilder :) 

 

 

Når jeg sto her bestemte jeg meg for å gå til andre siden av vannet, for å ta lunsj der. Da viste jeg at jeg heller ikke var langt fra der jeg hadde parkert bilen. På vei til brygga og vannet, plump jeg så jeg ble kliss våt på det ene benet. Det gjorde ikke noe, jeg bruker ullsokker når jeg er på tur, og da blir jeg veldig sjelden kald. Jeg måtte stå å nyte utsikten, for det var helt nydelig her i dag :) 

 

 

Fant et sted jeg kunne sitte å nyte lunsjen og samtidig ha utsikt over Kringlevann. Forsto at jeg faktisk hadde vært så freidig at jeg hadde vært på privat området. Det skjønte jeg først når jeg gikk ut av porten som var merket privat. Ja ja, sånn er det, men jeg trodde at dette området var for alle jeg da ;) Lunsj ute ble det og det var deilig både med mat og drikke, og samtidig, lytte, føle og se naturen mens jeg spiste :) 

 

Det ble en flott tur på en drøy time, i et skarpt, men samtidig nydelig vårvær. Jeg liker å gå steder jeg ikke har gått før, det er alltid spennende. Jeg bør ikke vite akkurat hvor jeg kommer, men det er greit å ha en viss oversikt over hvor jeg er på vei. Jeg finner som regel et referansepunkt som gjør at jeg vet sånn ca hvor jeg er. 

Ha en fin ettermiddag :) Håper du har mulighet til å komme deg ut på tur, og nyte det naturen har å by på :) 


Kommentarer

  1. Nydelige bilder Lillian

    SvarSlett
  2. Jeg har gått mye tur i det området, fint der også så fine bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fint område, og flere valgmuligheter hvor man ønsker å gå :) Fornøyd med noen av bildene i dag, og tok som vanlig mange ;)

      Slett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.