Dagene raser avgårde....

Kom mai du skjønne milde gjør skogen atter grønn.......tenkte jeg for noen uker siden. Så stopper jeg opp og tenker......hvor har mai blitt av ? Dagene går, ukene går og en ny måned er snart over. I dag har min Kjære bursdag, og da er det nøyaktig en måned siden jeg fylte år. 

 

Vi startet mai måned på hytta hvor vi var en langhelg sammen med eldste barnebarnet, vi var også på hytta andre helgen i mai. Det er nydelig der og siste helgen vi var der var helt fantastisk, da gikk vi en flott tur til Hagan og Åsfossen. Jeg skrev et innlegg som heter, På tur til Hagan og Åsfossen. 

 
På tur med barnebarnet 
 
Hagan, kunstnerhjemmet til Skredsvig 

Fortsatt er jeg er hos datter med familie mandag og tirsdag etter jobb, og har trening onsdager. Torsdager når vi ikke drar på hytta, jobber jeg gjerne noe lengre, og tar unna noen ærend. Fredag som for min del er fridag, er jeg enten sammen med datter og firlingene, ellers har jeg mye annet som må gjøres. Helgene er ofte fulle av innhold når vi er hjemme, og det skjer som regel mye.


17 mai ble en flott dag som vi tilbrakte sammen med familie og venner :) 

Før 17 mai klarte vi å få til en kveld hvor vi var ute å spiste og koste oss sammen med søster og svoger. Da var vi på Langgata spiseri i Holmestrand :) Jeg kan virkelig anbefale stedet, nydelig mat, hyggelig stemning og god service :) Har også spist lunsj der, de har en del å velge i, og du finner meny på hjemmesiden.


Fra torsdag til fredag denne uka har jeg vært på overnattings kurs med jobben. Da var vi på Storaas gjestegård i Kongsberg (Jondalen i nærheten av Ble), nydelig sted og en deilig ro. Det var fantastisk mat der, hyggelig mennesker og god service. Skal du ha konferanse eller har lyst til å slappe av noen dager bør du sjekke her.


Fredag denne uken var det vinklubb og det er alltid koselig, vi skrævler og ler og har det hyggelig sammen :)

Ellers i mai har vi vært en del sammen med barnebarna, noe hos dem, noe på farten og noe her hjemme ♥  Min tante og onkel var med meg dit en dag for å hilse på, det var veldig hyggelig :) Fortsatt er ei venninne av meg der fast hver tirsdag, og da får vi alltid skrævla en del :) I  går var Thea og Sophia oss på dagen, det er deilig å dele de litt, for da blir det mer tid til de som er hos oss. I løpet av dagen kom to av venninnene mine innom for å hilse på :)

 
Emil og Trym, onkel Alexander og Thea, forrige helg. 

I mai har jeg fått invitert til mat 17 mai, og i går når vi hadde et vennepar på besøk. Jeg syntes det er veldig koselig å ha besøk og liker godt å lage mat, i går ble det Gresk inspirert mat.

Oppskrift på Gresk salat 

I dag har jeg brukt dagen til å se over sommer tøy og sjekke om noe skal vaskes. Har ikke pakket, men vet stort sett hva jeg skal ha med. Om fire dager går turen til Hersonissos på Kreta :) Jeg var inne å sjekket langtidsvarsel på Yr, det er meldt regn minst to dager mens vi er der. Ja, ja... blir det regn så får vi bare gjøre det beste ut av det.

 
Her er hotellet, og klippene i nærheten av hotellet

Nå har jeg bestemt meg for å sprake meg bak og komme meg ut på tur, får ta med kameraet og se hva dagen bringer. Ha en super søndag nå på tampen av mai, og nyt dagen :) 

Kommentarer