Sølvbryllup ♥

Hjelp nå følte jeg meg plutselig voksen, 25 år.......gikk inn på en side på nettet og søkte opp 25 års bryllupsdag. Det er vist vanlig enten å feire med familie og venner, eller å ta en lettvin løsning og dra på en lengre tur til sydligere strøk. Da må jeg si beklager til familie  og venner, dere får vente et år.....Når det gjelder lengre tur til sydlige strøk....fablet vi for noen år siden at vi skulle på cruise når det var 25 år. Det ble ikke cruise, men en ukes tur til Kreta. Vi glemte på en måte å feire da.....eller så syntes vi det ble litt merkelig å feire bryllupsdag sånn flere dager før den riktige  datoen.

  
Bildene er av noe dårlig kvalitet, tok bilder av bildene

I dag skal jeg først på jobb, så kiropraktor, så MR i Tønsberg, en tur til datter, og så skal min Kjære og jeg ut å spise middag. Vi har i mange år gått ut å spist på bryllupsdagen vår, så det har blitt vår lille tradisjon ♥ Min Kjære spurte om jeg har noen forventninger til en gave eller blomster eller noe sånt.....Jeg sa at jeg ikke har det, i starten av ekteskapet var det viktig, noe det ikke lenge er. For ordens skyld......jeg spurte han tilbake om det samme.

Bildet er tatt i konfirmasjon til yngste sønn 2007

Opp igjennom årene har det så klart skjedd mye. Vi har tre barn, min datter og to gutter, og så har vi to svigerbarn, og 5 barnebarn så langt ♥ 

Vi bygde hus som som sto ferdig i 1997, før det hadde vi holdt på med oppussing av gammelt hus som vi kjøpte i 1989. Noen år etter at vi giftet oss kom etterslepet etter jappetiden, og da ble det tøff.  Vi hadde ei på 10, en på 3 og 1 år, jeg ble arbeidsledig. Renta på huset var på tett oppunder 16 prosent, det var så vidt det gikk rundt. Det var å snu seg rundt å finne noe annet å gjøre, og etterhvert fikk jeg jobb i pleie og omsorg i Våle kommune. Begynte som vikar, men fikk en liten stillingstørrelse som etterhvert ble utvidet. 

Det ble mye jobbing i perioder, og jeg tok det meste av det jeg fikk, kvelder, helger og netter, sånn ble det bare. Det gjorde at sosialt nettverk så godt som ble borte, for det var flere år det dreide seg om familie og jobb. Etterhvert tok jeg utdannelse, først ble jeg omsorgsarbeider, det ga mersmak så jeg valgte å begynne på høgskolen. Tok vernepleier utdanning på deltid over fire år jeg var ferdig i 2005. Begynte på videreutdanning i rus og psykisk helsearbeid over to år og var ferdig i 2009. Jeg har siden 1993 jobbet innen feltet helse og sosial.

Vidar begynte på Huseby i 1981, han jobbet på fabrikken frem til 1994 da begynte han å montere kjøkken. I en periode når ungene var små ukependlet han til Lunde i Telemark. 1 januar 2004 startet han opp sitt eget firma, Vidar Holtung Montasje, montering av kjøkken, bad og garderober. Så Vidar har, bortesett fra militær og 1/2 år i Libanon, jobbet med kjøkken i 33 år. 

Har alt gått på skinner.......nei så klart har det ikke det. Alle som har hatt småbarnsperioden og slitt med dårlig økonomi skjønner hva jeg mener. Det var også irriterende når mannen i huset ikke skjønte at klær gikk til skittenstøykurven selv, at asjetter og kopper ikke ryddet seg fra stue til kjøkken, eller at kummen på kjøkkenet ikke ble ren uten å skylles etter oppvask, at mat måtte handles inn, og at det lønte seg å handle en del når ting var på tilbud, osv osv osv. Når fruen i huset ikke skjønte at det var så stor forskjell på å være mann og dame, og at mann i huset ikke så om det var bomba eller om det burde vært gjort noe, uten å bli forklart det. Da var det ikke mye å gjøre om at det innimellom har holdt på å skjært seg. Første gang var etter at vi hadde vært gift i 3 uker, da syntes jeg han var en dust og han oppførte seg deretter. Det hadde sikkert ikke noe å si at jeg allerede var gravid, og hormonene hadde begynt å herje rundt i kroppen ;) Vi valgte å hode sammen......... :) 

Har det vært andre ganger at jeg har tenkt tanken......å ja da, det kan jeg love. Det har vært flere ganger at jeg har tenkt at nå gidder jeg ikke mer. Jeg har tenkt er det sånn som jeg har det nå, jeg skal ha det resten av livet ? Er alt blitt en selvfølge ? Det har også vært andre tanker som i perioder har dukket opp. Regner med at min Kjære også har hatt disse tankene noen gange opp i gjennom årene. Siste gang det hold på å skjære seg var i 2008, da skjedde det noe som satte ekteskapet på en prøve. Vi tok et ordentlig oppgjør, og ble etter at vi hadde pratet frem og tilbake i flere dager enige om å satse videre. I dag er jeg veldig takknemlig for at vi valgte det ♥

Etter at jeg var ferdig utdannet og kunne jobbe større stilling, ble økonomien mye bedre, vi begynt å reise på helgeturer og sydenturer. For to år siden kjøpte vi hytta, og etter det har vi fått et mye sterkere forhold ♥ Vi er veldig mye der bare Vidar og jeg, og vi blir ikke lei av hverandre. Når vi var unge var det noen ganger en prøvelse å gå oppå hverandre i de tre ukene sommerferien varte, sånn er det takk og lov ikke lenger. Vi trives godt i hverandres selskap, og deler opplevelser sammen. 

  

Vi har mang av de samme interessene, og vi utfyller hverandre godt, og har respekt for hverandre. Vi kan le mye i hverandres selskap og vi er fortsatt sånn at vi tar en del på sparket. Vi liker begge veldig godt å være på fjellet, enten å slappe av ved hytta, jobbe sammen eller å gå turer. Vi koser oss masse ut i alt slags vær og bålpanna er favorittplassen på hytta  ♥ 



Når jeg skulle finne frem noen bilder av oss to var det ikke mange, stort sett tar jeg bilder, og noen få gange får Vidar låne kameraet ;) Da er jeg med på tur også ;) På hytta har jeg stativ til kameraet så det blir brukt , og da hender det at vi er sammen på bilder ♥

Januar 2014
Mars 2014
Juni 2014

Hva er grunnen til at jeg skriver dette i dag ? Jo, jeg er i grunn stolt av oss for at vi har klart å få til alt vi har og at vi fortsatt har det så flott sammen. Bedre nå enn det noen gang har vært ♥ Ekteskapet må jobbes med for at det skal fungere, vi må se hverandre og ha omsorg for hverandre. Jeg har skjønt at det er stor forskjell på å være mann og dame ! Vi har ikke vært uvenner når vi har gått fra hverandre eller gått å lagt oss. Vi har gjensidig respekt for hverandre, og vet styrker og svakheter hos hverandre. Jeg tenker det er mye av fasiten hos oss. Jeg er så glad for at vi har valgt å hode sammen på godt å vond, eller I GODE OG ONDE DAGER ♥ 

Ha en flott tirsdag, nyt dagen og KJÆRLIGHETEN   

Kommentarer

  1. Gratulerer med 25 år, dere er flinke :) Stor klem til dere begge og varm klem fra meg og Jahn <3 <3 <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk til dere begge :) Dere er flinke dere også :) Klem tilbake ♥

      Slett
  2. For et par!! Gratulerer med dagen begge to:-)
    Skal hilse fra Runar også

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Kjersti :) Hils tilbake

      Slett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.