Torsdag formiddag, og fortsatt alene i Eggedal

Jeg er veldig alene her ....foreløpig. I går kveld gikk jeg en tur på en drøy time, det var ingen på noen av de andre hytten i nærheten eller der jeg gikk. Det er nesten helt stille her, og om kveldene er det er det helt stille, det sekk mørkt, men det er bare koselig. For da kan jeg tenne stearinlys og kose meg i eget selskap. 


Jeg er heldig som har denne muligheten, og kunne innvilge meg noen dager her på hytta å bare være Lillian. Dagene har gått fort, selv om jeg syntes jeg ikke har gjort noe spesielt.

Søndag, etter jeg ble alene, ryddet jeg og lagde middag. Det ble lapskaus, noe jeg er veldig glad i.


På kvelden gikk jeg først en tur, etter det satt jeg meg på terrassen, men en bok og et glass vin. Det var deilig å sitte ute og nyte stillheten.

 

 

Mandag ble det å plukke litt bær, lese og bare kose seg og gjøre akkurat det som falt meg inn. Jeg varmet opp kremet grønnsaksuppe til lunsj, noe som smakte. Maten smaker alltid godt når den inntas ute :)

 

På ettermiddagen/ kvelden ble det en sykkeltur til Gamlestra. Jeg brukte ca en halv time på turen oppover, satt i nærheten av Gamlesetervatnet og nøt bare å være til. Det er flott i dette området :)

   


Jeg hadde planlagt å sykle derifra innover til et annet vann, men når jeg begynte å sykle nedover, skyet det mer til, og plutselig åpnet himmelen seg. Da var det greit å sykle tilbake til hytta. 

 

Mandagskvelden var nydelig, og jeg satt en stund ute, leste og hørte på radioen, måtte ta noen bilder, for det var så flott.

 
klokka  20 og  klokka 21 

Tirsdag spiste jeg først en deilig frokost, og så leste jeg ferdig boken til Inger Eggen. Skrev innlegget fra København, det tok noen timer. Det tar tid å sorterer bilder, og finne korrekte sider som jeg kan lenke til. 

 

På tirsdagen fant jeg frem flere bøker, jeg liker å lese i flere av gangen, og her er utvalg av det jeg leser for tiden. 


Resten av tirsdagen var jeg kun i nærheten av hytta, plukka litt bær, og tok noen bilder. Jeg hadde behov for å fordøye boken til Inger Eggen, og det gjør jeg best når jeg kan tenke uten at jeg må gjøre noe. Jeg valgte på kvelden å skrive et innlegg om temaet dissosiativ lidelse her på bloggen, måtte få ut litt av det jeg hadde lest. 

 

I går var nok en fin dag :) Jeg satt på terrassen og leste, og det ble grønnsaksuppe til lunsj. Blir en del oppvask selv om jeg er alene, det har sikkert å gjøre med at jeg er både glad i å lage og spise mat.  I går vasket jeg opp to ganger ;) 

 


Jeg fikk gått en tur før middag, og det var nydelig :) Det er vakkert her nå, fargene begynner så smått og endres, og det begynner å bli noen gule blad. Det er masse sopp i alle fasonger og varianter, jeg kan ikke noe om sopp, så jeg tar kun bilder. Det er plenty blåbær, tyttebær og bringebær.   

 

 

 

 

Tilbake på hytta så var det å lage middag, det ble stekt laks med tilbehør. Resten av kvelden ble brukt på og ved data`en. 

I dag er det nok en fantastisk dag her i Eggedal, jeg har akkurat gjort meg ferdig med å vaske. Nå skal jeg sette meg ut å spise lunsj, og lese. Jeg skal nyte noen timer til i mitt eget selskap, min Kjære kommer hit sener i dag, og det gleder jeg meg til :) 



Dette er hvordan jeg har tilbringt noen dager i mitt eget selskap i flotte Eggedal. Jeg har slappet helt av, jobbet med stive muskler i nakke og skuldre. Jeg har hørt mye avslapping (relaxing)  musikk på youtub, og har jobbet med meg selv. Her er en av mine favoritter når jeg skal finne roen, Tron Syvertsen, Silent Dream. Jeg har tenkt gjennom hva jeg må gjøre for å få mindre stress i hverdagen. Jeg har tenkt på hva jeg skal engasjere meg i, og hva jeg skal la vær. Jeg håper at jeg klare å gjennomføre det jeg har tenkt, for da vet jeg at jeg vil få det bedre både fysisk og psykisk, og forhåpentligvis unngå at det låser seg i kroppen. 

Avslutter innlegget med dagens sitat på  ordtak.no av Lars Verket,; 


Vi velger ofte samme vei som våre nærmeste. 

Men livet handler ikke om å leve ut andres forventninger, 

det handler om å leve ut sine egne drømmer

Kommentarer