September måned er snart over

Jeg har hatt fire uker som nesten har blitt borte....skrev noe om det for en uke siden. Denne uka har det vært to dager på seminar, og full fart de andre to dagene jeg har vært på jobb. Selv om jeg har hatt mye å gjøre har jeg stort sett klart å la være å stresse, og det er jeg godt fornøyd med. Det var veldig lurt for meg å ta den lille pausen i hverdagen, som jeg innvilget meg, i forkant av disse ukene jeg viste kom til å bli hektiske.

Denne helgen er vi i Eggedal...bombe ? Nei, det er vel ikke det, vi er her så ofte vi får det til. Forrige helg var min søster og svoger med oss, og vi var ute i et nydelig høstvær stort sett hele helgen :) Her er noen bilder fra sist helg.

 

 

På fem dager har fargene endret seg ennå mer, og mange av trærne har helt gule blader. Det er en fargeprakt her nå som er utrolig flott, her er noen bilder fra i formiddag. Dessverre får jeg ikke gjengitt hvor flott det er.
       
 

 

 

Noen ganger når jeg skriver et innlegg, går jeg inn på samme dato for i fjor for å se hva jeg gjorde da. Innlegget jeg skrev for akkurat et år siden på denne datoen handler mye om det samme som jeg holder på med nå. Jeg prioriterer det som gir meg energi, og det er å være sammen med barnebarna, familie, og venner. Jeg jobber med å få humor inn i hverdagen, og prøver å finne ut hva som er viktig for meg. Den største forskjellen på innlegget fra i fjor og nå er at firlingene har blitt ett år eldre, og det ikke lenger er så stort behov for hjelp som det var. Selv om de fortsatt trenger noe hjelp kvelder og helger, så er det mye færre timer enn for et år siden. Da var jeg hos de etter jobb noen dager i uka og frem til mellom 21 og 22 på kvelden, nå er jeg stort sett hjemme i 19 tiden.

Fire små 29.09.13 
Fire litt større 09.09.14

Min Kjære har akkurat byttet vinduet på kjøkkenet, og holder nå på i stua. Det blir veldig bra :) Vi bestilte vinduene i slutten av juli, og de kom i går. Da klarer ikke han å vente, så han begynte å jobbe tidlig til morgenen i dag. Jeg er som vanlig håndlanger, og prøve å bistå med det jeg kan. Vinduene kjøpte vi hos SpareVinduer , og de ble levert hjem til oss.

   


 

 

 

Nå får jeg fortsette med mitt, har vaska litt her og der og fyra opp i annekset. Denne helgen kommer to vennepar og skal være sammen med oss her i Eggedal, det blir koselig :) Vi får håpe vi er like heldige som forrige helg, så vi kan være mest mulig ute.

Nyt hver dag, det prøve jeg å gjøre. Dagen som er gått er forbi, og dagen i morgen rår jeg ikke over. Derfor jobber jeg med å prøve mest mulig å leve her og nå.

Ha en fin helg, denne siste helgen i september :)

Kommentarer