Hvordan får jeg det til ....?

Som jeg skrev i går, er jeg et susehue, og det kan jeg ikke komme utenom. I dag skriver jeg om noe som skjedde torsdag, og det kan hende noen kjenner seg igjen... 

Etter jobb var jeg hos frisør og klipte meg, fant ut at jeg skulle gå på biblioteket som lå i nærheten. Har ikke lånt bøker på mange år, så jeg måtte fylle ut informasjon bl.a mailadressen min. Leverte bøkene på automaten, hvor jeg ba om bekreftelse på mail. Når jeg sto der, tenkte jeg at den mailadressen jeg oppga,...var den riktig ? Fant ut at den ikke var det, og fikk gitt beskjed så den ble rettet. Greit å få gjort for jeg skulle få en kode tilsendt. Etter å ha vært på biblioteket, tenkte jeg flere ganger.....stemmer den mailadressen jeg oppga ? ....Tydeligvis ikke for jeg har verken fått kode eller bekreftelse på at jeg har lånt bøker. Ja, ja da får jeg ta kontakt, og be de rette den en gang til ;) 

Torsdag skulle jeg møte ei venninne i Tønsberg, hu skulle jobbe til rundt kvart over syv, så jeg fant ut at jeg fikk slå ihjel noen timer. Dro på Jysk i Horten for å handle litt forskjellig, når jeg skulle dra derifra, fikk med meg bankkortet fordi det pep i maskinen......

Så videre til Tønsberg, men fortsatt tid å slå ihjel. Jeg hadde på veien bestemt at jeg skulle til Jysk for å kjøpe den persienne jeg ikke hadde kjøpt i Horten. Jysk og Rema 1000 ligger ved siden av hverandre i Tønsberg, jeg fant ut at jeg skulle innom å kjøpe en banan eller noe for jeg begynte å bli sulten. Kom ut med banan, litt diverse, god morgen yoghurt og fire kilo farse, de to sistnevnte tingen var veldig billige. Så var det å bære fire kilo farse, en pose med diverse, inn på Jysk for å kjøpe markise. Jeg hadde fått tilbakemelding fra min Kjære at den måtte være 85 cm. Hentet markisen, og stilte meg i kø for å betale, rett før det var min tur så jeg at jeg hadde tatt 80 cm.....å... jeg blir så oppgitt....da var det å ta med seg fire kilo farse, en pose med god morgen yoghurt, feil markise å gå tilbake å bytte. Fikk betalt, og skulle til å gå, da pep det igjen, for bankkortet var i automaten....

Vi hadde avtalt sånn delvis hvor vi skulle møtes, så jeg bestemte meg for å parker og gå å sjekke om det var ledig bord. Det første stedet jeg gikk til var det fult, så jeg gikk til Peppes . Jeg var tidlig ute, men siden det bøttet ned, og jeg ikke lenger gadd å gå rundt i butikker, valgte jeg heller å sitte å vente. Så ringte mobilen, jeg pleier ikke å svare når jeg er på restaurant, men tenkte det kunne være venninnen min som skulle gi en beskjed. Det var derimot min Kjære, syntes det var rart han ringte, så jeg valgte å svare. Han sa følgende " er du langt fra Esmeralda ? "  nei sa jeg....." Ok for der er bankkortet ditt " ........? ? ? Ja vel, sa jeg da. Min Kjære sa han var blitt ring opp av ei dame som sa hun hadde funnet bankkortet mitt i parkeringsautomaten......er det mulig ?.....Ja, når det gjelder meg er vist alt mulig ;) Da var det bare å vente til venninna mi kom, så kunne jeg gå for å hente bankkortet. Det var tre flotte jenter som satt ved et bord, og jeg skjønte før jeg skulle til å ringe at det var dem. Hun ene sa hun skulle betale og da hadde hun funnet kortet mitt...... Jeg takket de, og ønsket dem en flott kveld :) 

Tidligere når vi dro bankkortet var det ikke så stort problem, for da hadde jeg kortet i hånden. Etter at chippen kom må jeg si at det er flaks at jeg ikke har måttet bestille meg nytt kort. Har fått beskjed at de har funnet kortet mitt på nærbutikken en gang, og det har blitt pepet i veldig mange automater. Vet at det ikke bare jeg som har det sånn, men.........her har jeg virkelig et mål jeg burde jobbe mot.......Hvordan sørge for at bankkortet alltid er med, etter at det har vært i bruk ?

Om du skal på shopping i dag, pass på å få med deg bankkortet ditt ;)

I dag ser det ut til å bli en fin høstdag :) Nå skal jeg snart hente to små jenter, og sener i dag kommer hu største. Alle tre jentene skal sove hos mormor og bestefar, da foreldrene skal i bursdag i kveld :) 

 

 
De to første bildene er tatt 08.50 og de to siste kl 09.30.

 Ha en fin lørdag :) 

Kommentarer