En helt vanlig torsdag

En dag i uken skriver jeg om en helt vanlig dag, denne uken er det torsdag. Da følger jeg vanligvis alle mine faste rutiner hjemme før jeg drar på jobb. I dag derimot ble jeg vekket av min Kjære på hytta litt over klokka åtte, han serverte meg en kopp kaffe på senga :)

Jeg får prøve å skrive det helt ordentlig, når jeg ba om en kaffekopp i København sist, fikk jeg spørsmål om jeg skulle ha noe i...Det tok litt tid før jeg forsto at han mente om jeg bare skulle ha koppen, eller om jeg skulle ha en kopp med kaffe ;)

I dag hadde vi bestemt oss for å dra til Mjøndalen for å handle inn til annekset, hytta og boden, og vi ville prøve å komme oss tidlig av gårde. Hver gang vi har de planene, blir det som regle motsatt, og vi kom oss ikke avgårde før i ti tiden ;) Vi var på Buskerud storsenter, Europris, Jula og Biltema, og fikk handlet det vi hadde planlagt :) Jeg ble litt sjokka når jeg er mer kjent enn Vidar når vi var på Biltema, for meg er det en manne butikk, så det likte jeg ikke noe særlig ;) Så tenkte jeg på noe jeg hørte på radioen her om dagen, menn er bedre til å lese kart enn damer, og det stemmer på min Kjære og meg. Videre ble det sagt at damer husker bedre hvor de skal en menn, og jammen stemmer det også på oss :) Så jeg regner med at det kan forklare at jeg vet hvor det meste på Biltema i Mjøndalen er, og ikke min Kjære ;) Jeg må si jeg blir litt oppgitt, for jeg husker så mange ting jeg ikke bør huske......

Vi var tilbake på hytta rett før klokka to, mye seinere enn det som var opprinnelig plan. Da var det å få lagd og spist lunsj så fort som bare det, jeg holdt på å sulte i hjel. Vi hadde vært der det var både baugetter, rundstykker, sjokolade med mer, men vi hadde bestemt oss for å spise når vi var tilbake på hytta. Det er bedre at blodsukkeret er på bunn, og at hue begynner å verke, vi holder oss til det vi var blitt enig om ;) Lunsjen ble god den, men om det var verdt å vente helt til klokka to er jeg ikke sikker på ;)

Etter lunsj har jeg sittet her på PC èn, sløva litt på sofaen, og lest videre i en bok jeg holder på med nå. Den heter.... Du tilhører meg av Mary Higgins Clark, hun er en av mine favoritt forfattere, og som regel leser jeg hennes bøker på noe få dager. Jeg har vært ute å hjulpet Vidar litt, han har holdt på i boden, hvor han har isolert siste veggen. I tillegg har han trukket strømledninger fra boden til under hytta, det holdt han på med når det var sekk mørkt, så hodelykt er tingen ;) Hvorfor ikke vente til i morgen ?

De siste dagene har jeg tenkt en del på hunden vår Zico, hvorfor...vet jeg ikke, men vi begynte å prate om han er om dagen. Min Kjær sa han syntes det var kjedelig å gå på rådyr jakt uten hund. Vi snakket om å skaffe oss hund, men ble enige om at vi heller får prøve å låne av familie. Vi var så heldige å ha Zico fra han var valp til han var 13.5 år. Vi måtte ta avgjørelsen på at han skulle få slippe i begynnelsen av oktober 2010, for da var han i veldig dårlig form. Frem til siste uken hadde vi gått turer, og 2010 gikk vi mange flotte turer på hans premisser. Zico var min tur kamerat og en jeg pratet med om alt, og så var han Vidar sin jaktkamerat. Jeg syntes ikke lenger det er det samme å gå tur der hvor Zico og jeg gikk, og Vidar sier ha ikke lenger syntes det er det samme å gå på jakt uten Zico. Vi snakker fortsatt mye om han, for han var en fantastisk flott hund for oss :) Her er noen bilder av han juni og juli 2010.

 

 

  

Nå har klokka blitt åtte, og normalt er vi kommet frem til hytta på denne tiden. Vi er på hytta to til tre helger i måneden, og da reiser vi etter jobb torsdag. Noen ganger er vi her klokka 19 og andre ganger først nærmer 22. Uansett velger vi å dra oppover torsdag, for det er så nydelig å våkne opp her, og vi syntes vi får mer igjen av dagene :)

Det var min dag, en ikke...helt vanlig torsdag. Jeg pleier ikke våkne opp på hytta, men det er ganske så vanlig å være her på denne tiden en torsdag kveld :) Ha en fin helg :) 

Kommentarer