En uke med masse latter :)

Det å le er veldig befriende, og det gjøre noe positivt med hele meg :) Denne uka har jeg ledd godt hver eneste dag, og da mener jeg skikkelig latter. Det har vært på jobb og på fritiden , og det har vært masse forskjellig. 

Mandag begynte det hos datter, der hadde de kjøpt en sklie som firlingene og storesøster hoder på med. De sto i kø, opp og ned om igjen, og om igjen. De er så hærlige og det å sitte å se på er bare så moro :) Latteren løsnet helt nå Emil begynte å dytte Maya ned sklia, han lo så han nesten datt ned, Maya lo og det gjorde vi også. Her er en liten snutt.  Jeg har ledd av Thea, hun har vært bestemt, morsk og sinna, og har satt opp et uttrykk som er så snålt at det er vanskelig å la vær å le. Det har vært mange episoder og Trym og Sophia har også bidratt denne uka til at det har blitt mye latter. Det å være sammen med firlingene og storesøster gjør mye positivt for meg og jeg får masse igjen :)

Onsdag var det turning, vi er med på foreldre og barn med firlingene, det er mange små her sammen med foreldre, besteforeldre eller andre. Det skjer mye, det er mange barn med på dette partiet, og det blir alltid en del latter av de hærlige små menneskene :)

På jobb har det vært spontane ting som jeg har ledd av, det har vært hverdagshistorier og andre morsomheter. I går lo vi nesten hele lunsjen, det begynte med at jeg fortalte at jeg hadde kjørt forbi en butikk oppi gata, der sto det en plakat på utsiden. Jeg leste følgende.....; Sardiner 25 % rabatt, jeg rakk å tenke, men i jøssen navn de selger vel ikke Sardiner....., før jeg så at det sto Gardiner ;) Ja ja fort gjort......Når jeg fortalte det til kollegene mine kom den ene hverdagshistorien etter den andre og vi lo og vi lo, og det var bare så deilig :)

I går dro vi til Eggedal og da var Maya med, vi hadde underholdning hele veien og fikk den ene fortellingen etter den andre, og det tok mer og mer av. Til slutt fikk vi høre eventyret om bukkene bruse, trollet og dinosaurrusene, og jeg hadde veldig vanskelig for å holde meg. Jeg kunne le litt innimellom, men måtte passe meg for Maya er veldig seriøs når hun fortelle disse historien. I dag har vi vært ute noen timer. Det kommer masse gullkorn fra ei på nesten fire år, og det skjer mye så latteren sitter løst.

Jeg har tidligere skrevet at jeg jobber med å få humor inn i hverdagen, har også snakket med flere kolleger og vi er enige om at det er viktig. Det å by på seg selv, gjøre at andre også tør å gjøre det samme. Det å fortelle hverandre hverdagshistorier, le sammen mener jeg gjør noe med samholdet i en gruppe. Når jeg var yngre lo jeg masse, og hadde mye humor i hverdagen, mye av det har dessverre bitt borte med årene. Det jeg merker godt nå som jeg har ledd, som jeg har gjort denne uken, er at jeg blir mye mer fornøyd, og får en helt annen energi til å stå i det jeg skal.

Jeg merker at latter gjør godt for helsa :) Le av deg selv og le sammen med andre. Du vet hva du ler av, sørg for å få det inn i din hverdag.  En god latter forlenger livet, har vel alle hørt.....jeg mener en god latter gjør noe med hele livet :)

Til slutt noen sitater fra ordtak.no

Den mest bortkastede av alle dager er en dag uten latter.  
                                                                            Nicolas Chamfort

Ta vare på din glede og din latter ! 

Der ligger kjærligheten til livet og til menneskene. 
                                                                                  Anna Wahlgren 

 Ha en super helg :) 

Kommentarer