Oktober

Oktober pleier for meg å være en helt grei måned, om ikke høsten har kommet ordentlig i september, kommer den alltid i oktober. Jeg liker høsten godt, og fargene som er i naturen er fantastiske :) Det å gå tur og kjenne på den deilige friske luften som er om høsten, er bare helt nydelig. Her hjemme blir det så som så med turer, men på hytta er det enklere å få til. Der er vi ute uansett årstid og uansett vær.

I helgen som var ble det litt forskjellig vær, det hadde kommet noe snø når vi kom frem på hytta torsdag. Fredag snødde det nesten hele dagen, lørdag gikk det over til regn, og søndag var det fint vær :) Bildene under er tatt lørdag og søndag ca klokka 09. 

 

   

Det at jeg liker høsten har helt klart med hytta å gjøre (vi kjøpte den for 2.5 år siden), og min innstilling til årstidene. Før om årene syntes jeg det var negativt når det ble mørkere og kaldere. Tidligere så kjente jeg etter på været når jeg gikk ut, og da tenkte jeg ofte negativt. Nå kjenner jeg etter, men forholder meg til været på en annen måte. Om det blåser, eller regner eller om sola skinner, så kjenner jeg forskjellene, og det er med på at jeg kjenner at jeg lever. 

Når jeg kjører på jobben er det ofte veldig flott på denne årstiden. Noen ganger ligger disen lavt over jordene, sola skinner og gjør noe med hele stemningen. Når jeg kommer nærmere Horten er det veldig vakkert flere steder. Mange ganger har jeg tenkt at jeg skulle hatt med meg kameraet, og stoppet for å tatt bilder. Det har jeg ikke klart å få til..... ennå.

Når jeg kommer hjem etter jobb, er det ofte mørkt, da er det godt å være inne, fyre i ovnen, tenne stearinlys, slenge pleddet over kroppen, lese og slappe av.....For meg er dette høst. 

Jeg er glad i snø, og vinter, men håper vi fortsatt kan få noen flotte høstdager før vinteren setter inn. I dag er det den 293 dagen i dette året, og vi har 72 dager igjen før vi kommer til nytt år.....bare sånn til informasjon ;) 

Av de dagene som er igjen av året kan jeg gjøre hva jeg vil. Jeg kan velge å klage på vær, hvor mørkt det er blitt, eller jeg kan si at i dag er en fin dag. Det er bare jeg som kan velge hvordan min dag blir, noen ganger starter den dårlig, men den kan bli bedre, noen ganger motsatt. I dag har min dag vært alt, god, dårlig, middels og så god igjen, så jeg velger å ha fokus på det som har vært bra :) For da kan jeg si jeg har hatt en flott dag ! Du har også valg til å si det samme..., det er helt opp til deg. 

Ønsker deg en fortsatt fin høstkveld og en flott uke :) 

Kommentarer