En god start på uka :)

Det er deilig å få en god start på uka, og jeg har hatt en flott dag. I utgangspunktet var dagen full før den hadde begynt. Forskjellen var at jeg hadde planlagt bra, og klarte å være i her og nå situasjon hele arbeidsdagen :) Fra morgenen av gikk jeg først ti minutter ganger fire, så kjørte jeg litt bil, før jeg igjen gikk til de stedene jeg skulle. Jeg bestemte meg forrige mandag, når jeg fikk parkeringsbot, at jeg skulle begynne å gå ennå mer enn tidligere. Selv om det har vært yr og regn, og jeg har vært våt i håret og brillene har dugget flere ganger, så har ikke det påvirket meg negativt. Når jeg kom tilbake på kontoret klokka halv fire hadde jeg fått nytt skrivebord :) JIPPI, det har jeg ventet på en stund. Jeg har til nå sittet å dingla med beina, det var deilig å få hev / senk bord så jeg slipper dinglinga, og nå fungerte det å bruke databrillene for skjermen ble i riktig høyde :) 

Etter jobb har jeg vært hos fire små og storesøster, her er det livat om dagen og mye moro, vi ler mye av og med barnebarna. De er fem aktive barn, og det er full fart frem til de små legger seg i halv syv tiden. Da er det å hjelpe til å rydde litt, og så er det å komme seg hjem. 

De siste dagene har det ikke skjedd noen spesielle hendelse, og det er jo nesten snodig når det gjelde meg. Bortsett fra at vindusviskeren på bakruta, plutselig ikke lenger var på ruta, men ned over bagasjerommet.....Det oppdaget jeg når jeg skulle sette inn varene, syntes det var rart den hadde havnet der men .....det er jo  ikke noe jeg kan noe for ;) Når jeg skulle i bursdag lørdag lå gaven igjen i bilen, min Kjære hadde ikke kommet langt før jeg ringte......og han svarte... du har glemt gaven,.....han var litt oppgitt når han kom tilbake. Forrige helg gjemte jeg skoene når vi skulle på fest. Det ble ekstra tur for sønn, så lørdag måtte jeg ta de på hjemme, den beskjeden var tydelig ;) Når jeg skulle vaske bort noen flekker fra gulvet i går, mistet jeg sprayflasken med vann så den sprakk, og vannet rant utover. Det kunne ikke jeg noe for, siden plasten var veldig dårlig ;) ..Ja, ja da fikk jeg vaska mer gulv enn jeg hadde planlagt....så sånn sett så var det greit ;) Jeg skulle lage rotmos her en dag. Siste gangen jeg tok moseren opp av kjelen, så dro jeg med meg en del av de mosa grønnsakene opp og ut av kjelen,.....Da fikk jeg rotmos nedover klærne, utover platetoppen og gulvet....ja ja det var nok i massevis, så det gjorde ikke noe. Fort gjort å vaske var det også....så det gikk bra. Som dere skjønner så går det i overkant fort i svingene når jeg skal gjøre noe, men sånn er det bare og sånn har det alltid vært. Jeg har blitt mye bedre med årene, og har sikkert et forbedringspotensiale når det gjelder de her tingen. Samtidig som det er en del av det å være meg, på godt og vondt.

Ha en fin høstuke, om det blir tåke, regn , snø eller hva som måtte komme av vær. Er det noe vi ikke får gjort noe med så er det været, men det du kan gjøre noe med er hvordan du lar det påvirke deg i din hverdag.

Tar med et sitat i dag også fra ordtak.no

Det beste du kan gjøre når det regner, er å la det regne. 
Henry Wadsworth Longfellow

Kommentarer