Gøteborg 28.11 til 30.11.14

Gøteborg er en fantastisk by :) Vi har vært her mange ganger, mest på våren eller sommeren. For mange er Gøteborg shopping og det skjønner jeg godt, det er både store butikksentre, gaten med mange forskjellige butikker, og de små hyggelige plassene. Det er korte avstander til det meste i sentrum av Gøteborg, og det er noe for en hver smak. Nå var hele Gøteborg julepyntet :)


Jeg liker veldig godt parkene som er i Gøteborg, og muligheten til å komme seg litt ut av sentrum. Jeg har flere ganger vært i Slottskogen  , og jeg anbefaler denne parken et besøk. Her er noe for både små og store.


For noen år siden kom vi over Feskekörka hvor de selger fisk og skalldyr. Her er det mye fristende å ta med; salater, baguetter, ferske reker med mer. Det er et par restauranter der, og om sommeren er det uteservering. Hvis du er i Gøteborg anbefaler jeg å ta turen til feskekôrka

 

 

Jeg anbefaler også en tur til Saluhallen (mathall), her er det mye forskjellig og det er absolutt verd et besøk. 


De siste gangen vi har vært i Gøteborg har vi gått til forstaden Haga, her er det veldig koselig. Når vi var her nå var det julemarked og masse folk. Her var det mye å få kjøpt for den som vi ha litt annet enn det en finner i butikkene.

  


Vi var på Liseberg, siden det var julemarked der. Har opp igjennom årene vært mange ganger på Liseberg, men aldri på denne årstiden. Det var fint pyntet og koselig, og absolutt verdt et besøk, men tror det var mer for de som hadde med barn/ barnebarn. 

  

  

 


Det er mange flotte spisesteder, puber, nattklubber med mer i Gøteborg. Vi har spist mange forskjellige steder, det er spisesteder overalt så det er bare å velge ut ifra hva du liker. Vi havner ofte på Irske puber, hvor det som regel både er god mat og god stemning. 

Vi bestilte hotell , buss og båt gjennom Color Line, Sandefjord - Strømstad. Vi betalte rett under 2800.- pr par da var frokost inkludert. Vi dro vi hjemmefra kl 12, båten gikk kl 14, og vi var i Gøteborg ca kl 19.30. Hadde vi tatt bastøferga og kjørt hadde vi brukt kortere tid, og det er stort sett det alternative vi velger. 

Vi var på Scandic Crown,som ligger i nærheten av jernbanen og ikke langt fra sentrum. Vi tok helgbuffét på hotellet lørdag kveld, det er den dårligst bufféten jeg noen gang har spist. Jeg har vært på bedre hotell i Gøteborg, men vi syntes det var helt greit. 


Denne gangen dro vi sammen med et vennepar, vi kosa oss masse og hadde en avslappende og deilig helg i Gøteborg. Vi har hatt det fantastisk moro, og ledd igjennom hele helgen :) DEILIG :) Det var litt surt, og mye mennesker overalt, men det gjorde ikke noe. Vi forholdt oss til at sånn var det bare. Det er mye å se på, og mye spennende i en så stor by, og som jeg har skrevet over, noe for en hver smak. I hele byen var det klart til jul og juleshopping. 


Jeg kommer garantert å dra tilbake til Gøteborg, men jeg må si jeg foretrekker å være i denne flotte byen på våren eller sommeren. Hvis du er glad i å shoppe, så er Gøteborg en super by å dra til uansett årstid.

Offisiell besøkside, Gøteborg 

Kommentarer