Første januar 2015

Godt nytt år !

Jeg satt på samme dato i fjor og reflekterte over året som var gått, og kalte siden den gang, første dagen i et nytt år. Det gikk mye på hvordan vår livssituasjon endret seg etter at firlingene ble født. Fortsatt er vi mye sammen med datter og familie, det har også blitt noe turer på hytta sammen. Da har enten en av barnebarna vært med, eller to eller hele gjengen på syv. I året som har gått, har min Kjære og jeg feiret sølvbryllup. Vi har vært på Gran Canaria i januar, og på Kreta i månedskiftet mai/ juni, to flotte turer.

Amadores stranden på Gran Canaria 

Vi har vært noen dager i København, og en helg i Gøteborg. Ellers er det på hytta vi er når vi ikke er hjemme, i 2014 har vi hatt over 130 overnattinger. Som jeg har skrevet mange ganger før, hytta er vårt paradis :)

Hytta vår 08. februar 2014

Det har i 2014 blitt noen flotte turer i Norefjell og Eggedalsfjellet. De to fineste turene på ski har vært, skitur til Høgevarde  og en skitur etter vår smak.


Når det gjelder fotturer har jeg vanskelig for å velge, for vi gikk mange flotte turer i juli, august og september. Den som var mest spennende var fantastisk dag i Eggedalsfjellet, og den lengste var rundtur i Norefjell og Eggedalsfjellet. Vi hadde mål om å gå til de høyeste toppene i området, det fikk vi til, og vi gikk til flere av toppene vi ikke hadde vært på tidligere. Vi er godt fornøyd med turene vi klarte å få til i 2014 :)

29 august 2014

Januar, da tenker jeg nytt år og nye muligheter, blir litt som de blanke arkene i årskalender. Jeg tenker å skjerpe meg på noen områder, ikke det helt store bare noen små justeringer for å få mindre stress i hverdagen. Jeg har skrevet en side om nyttårsforsett, det er noe jeg droppet for mange år siden, for det fungerer ikke for meg. Jeg lager meg heller noen mål i løpet av året når det er noe jeg ønsker å endre på. 

Når det gjelder 2015 så fyller vår eldste sønn 25 år, og min Kjære og jeg fyller 50 år, kan hende det blir et party i løpet av året. Ellers tror jeg ikke dette året blir så annerledes enn 2014. Jeg satser på at vi får til en sydentur før sommeren. Tror også vi satser på noen dager i Sverige eller Danmark, og vi håper å få til noen turer i Norge. Det er flere steder vi har lyst til å besøke i vårt vakre land. Vi kommer garantert til å være mye på hytta også i år, og vi kommer til å satse på å utforske nye områder, enten på ski eller på bena i Norefjell og Eggedalsfjellet.

Jeg skal ikke legge skjul på at 2014 har vært et noe tøft år, det går mye i ett. Jeg har hatt en kropp som ikke har vært på mitt parti, og hatt mye verking. Jeg har nok å gjøre på jobb, noe jeg trives godt med. I tillegg er det mye privat, vi prøver så godt vi kan å bistå datter og svigersønn med fire små og storesøster. Det jeg merker er at jeg ikke lenger har den samme energien og overskuddet som jeg hadde for noen år siden.....kanskje ikke så rart.

 

 
1. januar 2015, fire små har ikke tid til å sitte stille lenge av gangen

Da ønsker jeg deg et flott 2015 ! Håper du får til det du ønsker for året, og at det blir et bra år for deg. Hvis du ikke er fornøyd i livet ditt kan du gjøre noe med det, akkurat som jeg kan gjøre noe i mitt liv.  Vi har alle valg, og det er viktig å kjenne på hvordan en har det. 


Kommentarer

  1. Ønsker dokker et godt nyttår :)
    Klem
    Ellen S

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Ellen :) Et godt nytt år til deg også :) Klem

      Slett
  2. Godt nytt år Lillian :) , med ønske om å bli bedre på å treffes :)) klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år tilbake :) Litt usikker på hvem som ønsker at vi blir bedre på å treffes, men jeg regner med at jeg også ønsker det ;) Klem

      Slett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.