Søndagkveld på hytta

Jeg sitter her for meg selv, jeg tror jeg er ganske så alene her nå. Det er sekk mørkt ute, og jeg ser ikke lys hos noen av de nærmeste naboene. Det blir mørkt på en annen måte her enn hjemme, det er få hyttene akkurat her, og alle har ikke på utelys. Jeg tente opp i to av lyktene og satt de ute, syntes det er koselig :) 

 

Etter at min Kjære og eldste barnebarnet dro hjem i halv ett tiden har jeg bare kosa meg og slappa av. Holder på å lese en bok av Jørgen Jæger, Kamelonen, jeg syntes den er bra. Etter at jeg hadde spist middag, la jeg meg på sofaen og sov et par timer. Jeg er på hytta nå fordi jeg er sykemeldt, og trenger å ta det med ro. I uka som var toppet det seg helt, jeg har hatt verkingen i kroppen i flere måneder, men så ble det fra vondt til verre. Dro til legen for å høre hva hun tenkte, hun sykemeldte meg, og sa jeg måtte ta det med ro og tenke på meg selv en periode. Så da så......Da ble jeg igjen her, for på hytta finner jeg roen, og slapper helt av. 

Denne helgen har vi ikke vært så mye ute som vi pleier, men noe har det vært og det er alltid deilig med den friske fjelluften :) Jeg har derimot fått lagd flere middager, tre av de har jeg aldri lagd før så det var spennende. Torsdag ble det pepperstek, fredag gryte, lørdag lasagne og i dag ble det Bidos. Jeg har alltid vært veldig glad i å lage mat, men har den senere tiden ikke tatt meg tid til å prøve nye retter. Matlaging er for meg en hobby, og jeg liker å prøve ut nye oppskrifter, derfor er jeg godt fornøyd med de siste dagen i så måte. 

  
 Pepperstek                                                Gryte 
 
Lasagne                                           Bidos 

Jeg liker å ha litt tid for meg selv og jeg merker at jeg i perioder har behov for å ha det helt rolig. Nå koser jeg meg, har på radioen, jeg har på litt lys, men aller mest stearinlys for det syntes jeg er veldig hyggelig. Leser litt i boken, leser litt på nyheter på nett og andre sider som interesserer meg, og så fant jeg ut at jeg skulle skrive noen ord. 


Noen ganger blir ikke dagene som en har tenkt seg, og en må ta en pause. Jeg har i alle årene jeg har jobbet, vært veldig heldig og vært lite syk. Jeg tror at de siste to åra har jeg vært mer borte fra jobb, enn alle de andre årene tilsammen. Det syntes jeg er en tankevekker, og det er ikke bra. Jeg liker å være på jobb, men nå måtte jeg bare ta en pause. Jeg skal slappe av så jeg forhåpentligvis blir bedre i kroppen, og prøve å få tilbake energien. 

Jeg håper at noen dager helt alene, og helt i fred og ro skal gjøre underverket. For slik det har vært nå går ikke i lengden. Jeg er god til å anbefale alle andre at de må lytte til kroppen, for kroppen gir oss mange signaler når det ikke er som det skal. Det er alltid lettere å anbefale andre, enn å følge de rådene selv. Jeg kjente at jeg  var veldig nære å gå på en smell, energien var helt i bunnen, og det var null energi til å gjøre noe som helst. Det meste som ble gjort, ble gjort på autopilot. Sånn skal det ikke være, og da må jeg gjøre noe med det. 

Ha en fin uke. Har du det ikke helt greit med deg selv, anbefaler jeg deg å lytte til kroppen din. Gjør du det får du som regel svar. 

Å gjøre ingenting er også en god medisin. 

Den lever best som kan kunsten å slappe av.

Kommentarer