Noen tanker om livet mitt akkurat nå

Lørdag bikket jeg det magiske tallet 50, og i dag har jeg lyst til å skrive en refleksjon rundt mitt liv, og hvordan det har blitt formet med årene. 

Min Kjære og jeg har vært gift i snart 26 år, han er min aller beste venn. Vi har levd oss til hverandre opp igjennom åren på godt og vondt, og har blitt veldig samstemte i mye. Vi har 3 barne, 3 svigerbarn og så langt 5 barnebarn, firlingen og storesøster ♥ I tillegg er det familiemedlemmer jeg setter enormt pris på, og de er alltid der, det samme gjelder svigerfamilien. Vi har ikke lenger hund, savnet er der, men vi har bestemt oss. Vi håper heller vi kan låne Luna innimellom, hun er barnebarnet vårt på fire ben.

Hytta, september 2012
Hytta, juni 2014
Hytta, julaften 2014
Hytta, mars 2015
Luna, april 2015

Jeg har ikke mange venner, men de få jeg har er verdt sin vekt i gull ♥ de er fantastisk flotte. Opp igjennom årene har jeg tilpasset livet mitt i forhold til ungene, og hva de har holdt på med. Venner har kommet og gått, mye ut ifra hva vi har hatt av interesser, og hvem vi har møtt på de arenaene vi har oppholdt oss. Jeg har mange bekjente og mennesker jeg prater med når vi møtes, og som sikkert kunne vært venner hvis jeg hadde gjort en innsats for det. Når andre har pleiet vennskap har jeg vært opptatt med studie og turnusjobb i mange år. For min del var det en riktig prioritering som jeg ikke ha angret på i ettertid. Jeg savner noe som har vært der underveis i livet, plutselig kan det hende de dukker de opp, eller at jeg aldri vil finne tilbake til de. Det får skje det som skjer.

 
På hytta, november 2014 og februar 2015
 
På hytta, september 2014

Vi bygde huset vårt i 1997, beliggenheten er veldig usjenert med tanke på at vi bor i et byggefelt, utsikten er ut over skauen og jorder. Rett på utsiden av døra har vi flotte turløyper, korte og lange, og om vinteren blir det kjørt opp skiløyper. Jeg er glad i huset vårt og beliggenheten. Nå flytter snart yngste mann ut, og da syntes min Kjære og jeg det blir for stort for bare oss. Vi har ønske om å kjøpe leilighet, og har begynt å følge med i området  hvor vi kunne tenkt oss. Jeg håper å finne noe i løpet av de nærmeste månedene, men vi får se hva som skjer.

Utsikt fra balkongen april 2015
Fra turløypa rett på nedsiden av der vi bor, april 2015

Jeg har en jobb jeg trives med og mange flotte kolleger, men for tiden er jeg sykemeldt. Det har jeg vært i snart seks uker, og er minst en uke til. Grunnen til at jeg nå måtte gjøre dette valget var at jeg holdt på å gå på en skikkelig smell, jeg har mye vondt i hode, det verker i hele overkroppen og armene mine. Smertene flytter seg rundt, og det er mye jeg ikke klarer å gjøre, i tillegg merker jeg at jeg tåler veldig dårlig stress. Jeg håper å finne ut hva dette kan være, for jeg ønsker å komme meg tilbake i jobb, og fungere bedre enn jeg gjør akkurat nå.

 
Eggedal, september 2014

Vi kjøpte hytta i Eggedal for tre år siden, vi var her første gang i 1993, og det har vært mange turer etter det. For oss er dette drømmeplassen. I Eggedal er det mange turmuligheten, og det er mye å velge både sommer og vinter. Hytta eller hyttene er fra 1975, de er 50 kvadrat, og det er strøm, men ikke innlagt vann. Vi har pusset opp, og holdt på med små og store prosjekter i de tre årene som har gått. Vi tilbringer veldig mye tid på hytta enten bare min Kjære og jeg, eller sammen med familie og venner.

 
Høgevarde, september 2012
Utsikt over Istjenn med Ranten der fremme, juli 2014
Gråfjell, august 2014

Opp igjennom årene har det blitt noen reiser og opplevelser, min Kjære og jeg alene, eller sammen med ungene, familie eller venner. Når ungene var mindre var vi mange turer i Danmark og Sverige. Etterhvert har det blitt Tyrkia, Romania, Lanzarote, Bulgaria, Gran Canaria, Thailand, Kreta, og fortsatt er vi på minst en tur til Sverige eller Danmark i løpet av året. Vi har også hatt flere flotte turer rundt i vårt vakre land. Jeg liker veldig godt reiser og opplevelser, men merker at det har endret seg veldig de siste årene. De første gangene vi var på Gran Canaria kunne jeg ligge en uke på solsenga, sånn er det ikke lenger. Nå er det viktig å bli kjent i området og være litt utenom der de fleste turistene er. Da kose jeg meg, mye av reisen og opplevelsene for meg er å lese om dit jeg skal for å finne ut hva som kan være spennende å utforske på reisemålet. 

Kreta juni 2014
Ålborg, april 2015

Dette er mitt liv som 50 åring, for noen viker det sikkert gørr kjedelig, mens andre kjenner seg sikkert igjen. Jeg har annerledes valg i livet mitt liv nå, og jeg kan prioritere meg selv på en annen måte enn tidligere. For meg er det viktigste å ha mennesker rundt meg som jeg er glad i ♥ I tillegg må jeg gjøre det som gir meg energi, og det er mye forskjellig. Jeg liker veldig godt å komme meg ut på tur enten hjemme eller på fjellet, og så klart må kameraet være med. I tillegg må jeg ha  noe å se frem til av reiser og opplevelse, for da kan jeg drømmer meg bort. 


Jeg syntes jeg er heldig, og er godt fornøyd med hvordan jeg har det i mitt liv : ) 



Kommentarer

  1. Jeg synes det høres ut som du har fylt livet med de viktige tingene, de som gir deg glede og overskudd, fine opplevelser og rom for refleksjon. Det virker mer harmonisk enn kjedelig. Du ER heldig. Jeg håper og tror det gir deg ekstra styrke til å takle smerter og slit. God bedring og gratulerer så mye med overstått dag.
    Hilsen Iris ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelige ord, Iris :)
      Dette er riktige valg i mitt liv, og som du skriver....Ja, jeg er heldig !

      Ha en fin dag :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.