Turen går til Ålborg

Om to dager er min Kjære og jeg på tur, jeg feirer rundt tall til helgen og ønsker i den forbindelsen å dra bort. Vi bestilte for en måned siden, og før vi fikk bestemt oss hadde vi snakket om flere steder vi kunne tenkt å dra, men havnet til slutt på Ålborg. Opp igjennom årene har det blitt en del turer rundt på Jylland, og vi syntes alltid det er deilig å være i Danmark. Ålborg er en flott by, og er Danmarks fjerde største etter København, Århus og Odense.

Vi har vært i Ålborg flere ganger begge to, både sammen og hver for oss. Vi har vært på fotballturer, sammen med venner, familieturer og kjærestetur. Det fine med Ålborg er at det er noe for en hver smak uansett hva en liker, om en er bare voksne eller har med barn. For vår del har det blitt mye enklere å komme til Jylland nå enn tidligere. Det tar under fire timer med SuperSpeed fra Larvik til Hirtshals, så vi regner med å være fremme i Ålborg ved lunsjtider torsdag.

Når vi skal noen steder pleier jeg å søke på Visit...., det har jeg også gjort denne gang, VisitAalborg. Her syntes jeg ofte det er mange gode forslag til hva en kan gjøre, hvor en kan spise og mye mer. I Ålborg er det mange puber, cafeer og restauranter, det er flotte parker, og en del annet vi har pratet om som vi har lyst til å gjøre. Vi har tenkt  å leie sykkel for å komme oss ut fra bykjernen, og så får vi rett og slett se ann litt. Hotellet ble valgt ut fra beliggenheten og at det var billig, det er utsikt over Limfjorden og i nærheten av byen. Vi har ikke vært på dette hotellet før, men satser på at det er helt greit.

Jeg har akkurat sett på bilder og mimret fra sist jeg var i Ålborg. Da var jeg der en drøy måned senere enn nå, men jeg ser at vi var godt kledd og været var ikke det beste. I og med at vi kjører bil, pakker vi med godt med tøy, for vi håper å være ute uansett vær. Vi tar med regntøy, flisjakker og tova ull underlag til å sitte på, så jeg håper vi er godt forberedt. Blir det dårlig vær finner vi en pub eller annet. Vi har ingen ting vi skal eller må, og kan derfor gjøre akkurat det vi vil. Det syntes jeg er et godt utgangspunkt når jeg skal på tur.

For meg er det viktig å ha noe å se frem i mot. I morgen skal jeg pakke og gjør alt kart til en ny tur, og nye opplevelser :) Denne gangen går turen til en flott by, og vi gleder oss begge til å tilbringe noen dager i fantastiske Danmark :)

Kommentarer

  1. Riktig god tur, og gratulerer masse med 50 årsdagen på lørdag. Klem fra tante Åse :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.