På flyttefot

Etter at vi kom hjem fra Italia for en uke siden, har det gått i ett. Lørdag var overtagelse av leiligheten, og i løpet av helgen fikk vi flyttet det meste. Det som er igjen av våre ting i huset er veldig lite, noen ting og tang som skal lagres i en bod, seng, klær, toalettsaker, kaffetrakter, to kopper, og PC`en. Selv om vi har så godt som tømt, er huset ikke tomt, for datter og familien har begynt å flytte inn. Siden det tar to minutter å kjøre fra huset til leiligheten, så er det der vi oppholder oss mest for tiden. I dag har jeg en del jeg skal gjøre. Jeg prøver å vaske noe i huset, og når jeg er i leiligheten vasker jeg opp det som har vært pakket ned, og plasserer der det skal være. Jeg tror det kommer til å bli veldig bra, men akkurat nå er det noe kaotisk. 

Jeg har pakket ned og tømt så mye jeg har kunnet siden midten av mai. Hele underetasjen har vært fylt opp av våre og datter sine ting, mens hele overetasjen var så godt som tom når vi dro på ferie. Under er noen bilder av et ganske så tomt hus for fjorten dager siden. 







Jeg må fortsatt ta alt som skal gjøres i et annet tempo enn mitt normaltempo, det er en utfordring. Jeg har så lyst til å gjøre så mye mer enn jeg får gjort, men om jeg prøver straffer det seg i form at det låser seg i kroppen. På bakgrunn av det har vi blitt enige om at vi ikke skal stresse, men prøve å flytte inn nærmere helgen. Vi har fortsatt en del som skal ryddes, kastes og vaskes i huset, men det begynner å bli mer overkommelig enn for bare noen dager siden. Vi prøve å være effektive, for datter og svigersønn skal være ferdig i sitt hus 15 juli. 

Det er lenge siden vi har flyttet, vi har bodd i huset siden 1997, så de gangene jeg har flyttet etter det har det for andre og det er noe helt annet. Jeg prøver fortsatt å lage meg oversikt over hva jeg skal gjøre i løpe av dagen, for å få gjort så mye som mulig uten at jeg tar i for mye. 

Jeg har ikke koblet opp nett i leiligheten ennå, og det mobile bredbåndet er på hytta. Så for tiden har jeg vært lite ved Pc `en og jeg orker ikke å skrive innlegg på telefon. Har mye spennende å skrive om fra Italia turen, men det får jeg ta ved en annen anledning. Nå får jeg komme meg bort i leiligheten med et lass, og så har jeg planer om å sette meg på balkongen å spise frokost.

Vår nye utsikt, bildet er tatt fra inngangspartiet

I dag ser det ut som det blir en fantastisk flott sommer dag :) Nyt dagen hva enn du skal !



Kommentarer