En helt vanlig søndag......eller...

I dag har det vært et skikkelig møkkavær her i området, og da er det bare å finne på noe fornuftig eller ufornuftig å gjøre. Siden vi har flyttet i leilighet og jeg rydda og støvsugde i går, så er det ikke mer som trenges å gjøres nå. Jeg måtte derfor finn på noen annet, og begynte med å se på bilder fra juni og frem til i dag. Fikk sletta en del og sortert og lagt i ulike mapper. Jeg har oppdatert oppskriftsbloggen min, og skrev et innlegg her. Etter at det var gjort og det fortsatt regna, fant jeg ut at jeg skulle lage lunsj og gjøre mest mulig ferdig til middag. 

Dagens lunsj 

Fortsatte med bilder og annet fornuftig / ufornuftig, før jeg fant ut at jeg skulle prøve å bake. Søkte litt opp hva som var fort og enkelt. Rullekake........tenkte at....hm....det er det jammen lenge siden jeg har bakt. Så da var det bare å sette igang finne frem det jeg trang for så å begynne.  



 

Rullekaken skulle avkjøles under langpannen, så skulle det smøres syltetøy på før den skulle rulles. Alt gikk bra helt til jeg rulla, da gikk det ikke bra lenger, og det var da jeg huska hvorfor jeg ikke pleier å bake rullekaker......det er fordi de alltid ser ut som denne; 


Den smakte bedre enn den så ut :) Etter at jeg la ut bilde av kaka på FB, har jeg fått tips på hva jeg skal gjøre for å unngå at kaka sprekker opp. Utfordringen er bare at innen jeg baker rullekake neste gang.....om et år eller fem så har jeg glemt det, og da er det stor sannsynlighet for at kaka kommer til å se ut som i dag. 

Når jeg var ferdig med å bake, fant jeg ut at jeg skulle stripe håret. Min Kjære må hjelpe til, men det er jeg som bestemmer hvor mye som skal være i og hvor jeg vil ha det. Sånn så det ut ; 


Jeg har de siste ti åra stripa håret hjemme, siden jeg ikke har ro i ræva til å sitte hos frisøren. Her hjemme kan jeg bruke virketiden til akkurat det jeg har lyst til. I dag valgte jeg å ta på tape på øynebrynene, for jeg har tidligere farget deler av øynebrynene. Jeg anbefaler å ikke gjøre som jeg gjorde i dag. Når jeg kom på at var lurt å ha noen på brynene hadde vi allerede begynt å stripe. Jeg måtte finne tape, men siden vi akkurat har flyttet og jeg ikke viste hvor tapen var, måtte min Kjære følge etter meg rundt i leiligheten. Han måtte holde deler av panneluggen som allerede var stripet til jeg hadde fått teipet brynene. Siden jeg valgte å tape øynebrynene slo jeg to fluer i ett smekk, for når jeg tok av tapen fikk jeg også tynna bryna litt ;) Det gjorde ikke noe, for det var sikkert behov for å få det gjort. 


Nå ser det ut til at det lysner ute så da får jeg se til å komme meg ut på tur. Kjenner at jeg har behov for å lufte meg litt, og det passer fint med en tur før middag. 

Håper du har hatt en fin søndag, fylt med fornuftige eller ufornuftige gjøremål :) 


Kommentarer