Blogge eller ei ?

Den senere tiden har det blitt lite innlegg om annet enn reiser og opplevelser, men det er noe annet for meg. Da sitter jeg med bilder, og mimrer over turene. Jeg bruker alltid mange bilder i de innleggene, og skrive noen ord ut fra de bildene jeg velger å dele. Når jeg gjøre det på denne måten får jeg turen og opplevelsene en gang til og det er veldig positivt. Det er spesielt bra nå, for jeg jobber mye med fokus på det som gir meg positiv energi i mitt liv. 

Jeg har rett og slett ikke hatt så mye å skrive om den senere tiden. Har begynt å skrive flere innlegg, noen innlegg har jeg til og med gjort helt ferdig, men i stede for å publisere har jeg slettet.  Da har jeg tenkte som så, ...dette er sikkert ikke interessant for noen. Jeg har gjort det mange ganger før, men mye mer nå de siste to månedene. Skal jeg legge ut noe får jeg ihvertfall tro at det kan være interessant for noen å lese det jeg skriver. 

Jeg er ingen blogger og trenger derfor ikke å skrive noe hver dag. Jeg trenger ihvertfall ikke skrive noe som jeg opplever som tomme temaer....det er vel grunnen til at jeg sletter mer nå enn tidligere. Det virker for meg som noen publiserer for å tilfredsstille kravene der de blogger, i forhold til reklame eller for å opprettholde lesernes interesse. Jeg har aldri fulgt noe bloggere fast, men liker noen som jeg titter innom. Jeg slutter ofte å lese en blogg når de blir populære, for da daler bloggen i mine øyne. For meg virker det som at de skriver om de har noe å skrive om eller ei. Jeg syntes ofte innleggene blir nesten identiske med det noen andre skrev noen dager tidligere, de skriver om ting som er bare svada, eller hva det måtte være, men det er vel sånn det skal være....

Det er flere grunner til at jeg skriver noen ord, og velger å dele med andre. I alle år har jeg skrevet meg ut av trøblete situasjoner, tidligere på papir, nå her på bloggen. Noen ganger publiserer jeg, andre ganger lar jeg vær. Det samme har jeg gjort med utfordringer jeg har, vanskelige situasjoner jeg havner i og mye annet. For meg har alltid hjulpet å skrive, da synliggjør jeg det jeg tenker på, og får det frem på en helt annen måte. En del av innleggene jeg deler, tror jeg andre kan kjenne seg igjen i for det dreier seg om å leve livet....på godt og vondt. Andre grunner for at jeg skriver, er at jeg har et hode hvor tanker spinner rundt hele tiden, og jeg er stresser mer enn godt er. Det å skrive gjøre at jeg må fokusere på det jeg holder på med, og i tillegg må jeg sitte stille....det er positivt:) Jeg har i alle år strevet med å lese og skrive, derfor er det bra for meg å vite at noen leser det jeg legger ut. Da må jeg konsentrere meg om hvordan jeg skriver, og ha mer fokus. Jeg sier takk å lov for rettskrivningprogram, for det har blitt en helt annen verden for min del. 

Jeg ser hva slags innlegg som er populære, og hva andre liker å lese. Jeg kunne skrevet mer av de innlegg som er populære, men det gjøre jeg ikke. Denne bloggen er for å skrive om å leve livet, og livets utfordringer på godt og vondt, gjennom mine øyne. Mange innlegg er om turer og opplevelser, og det blir minnebok for meg. Noen ganger skriver jeg for å provosere/ få igang tanker hos andre, og jeg bruker en del ironi. Det viktigste for meg er å være ærlig i det jeg publiserer, og jeg står inne for alt jeg har skrevet i denne bloggen. 

Nå får jeg avslutte for denne gang, og komme meg ut på en liten tur Det er jo fantastisk vær og ingen grunn til å sitte inne.

Nyt dagen og ha en super dag :)

Husk....; 

Dagen er full av muligheter
og 
du kan velge hva du gjør ut av dagen. 


Kommentarer

  1. Jeg synes det er interessant å lese om "hvermansens" dagligliv, små og store gleder og sorger. Selv blogger jeg mest om mitt dagligliv med hunder. Jeg elsker å ta bilder, så gir det meg glede å dele disse bildene med andre. Men om du ikke liker hund og fotografering så er jeg ikke sikker på om bloggen min gir andre noe særlig. Jeg tenker ikke så mye på hva andre vil lese, jeg tenker mer på at de kan lese det jeg skriver om de vil. De må jo gå inn på siden min for å se, det er ikke som på FB hvor det popper opp om du vil eller ei. Jeg ligger stort sett på et javnt antall besøk hver dag, og har jeg ikke postet noe på noen dager så er ikke det noen krise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilbakemelding :)

      Der sa du mye av det jeg tenker, takk for det :) Det er som du skriver valgfritt å gå inn å lese, og det må jeg tenke. Jeg har som du har sett ikke en sjanger, men skriver om alt og ingenting, men som igjen omhandler mitt liv og utfordringer som dukker opp i livet. Noe sikkert mer interessant enn annet.

      Din blogg er jeg innom å leser innimellom, jeg er dessverre ikke god på å skrive kommentarer. Syntes du tar fantastiske bilder og hundene dine er så flotte :)

      Ha en fin dag og kos deg masse med hundene :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Når du skal kommentere skriv i feltet. Det står kommenter som, har du ingen av nevnte identiteter velger du Anonym. Trykk publiser, da må du bekrefte at du ikke er robot.Trykk så publiser.