Gode og mindre gode dager

Den siste uka har jeg slitt, jeg syntes nesten jeg er tilbake der jeg var da jeg ble sykemeldt i mars. Kroppen verker, jeg har null energi, og alt jeg skal gjøre er tiltak. Mange  ganger har jeg utfordringer med å gjennomføre planer jeg har lagt. Jeg bruker veldig langt tid på å komme meg ut døra når jeg skal noe, og kaver med alt mulig før jeg skal dra. Nå syntes jeg det har tatt lang tid ! Jeg hadde regnet med å være tilbake i min stilling etter sommerferien...., men nei da......jeg jobber en dag i uka. For tiden går jeg til behandling hos Osteopat, psykolog og månedlig kontakt med legen. Jeg er en dag i uka på ChiFlow (meditasjons og yoga) hos Ancabalanse.  Jeg må jobbe med å mestre stresset, for der ligger mye av grunnen til at kroppen min har låst seg. I mange år har jeg stresset og hatt et høyt tempo, og nå må jeg legge lista lavere for meg selv og lære meg å unngå stress. 

I forrige uke fikk jeg ganske så klar beskjed om at jeg ikke kommer tilbake der jeg var, og jeg må begynne å innse det. Jeg skal ikke gi opp, men jeg forstår at jeg må tenke annerledes enn jeg har gjort....det er bare så vanskelig. Det var tøffe ord, men nødvendig, for jeg tenker hele tiden at alt skal bli som det var og jeg skal bli meg igjen. Hva nå det måtte være ?

Målet er å komme tilbake til større stilling og helst mine åtti prosent Jeg ønsker å komme igang med noe trening, og så ønsker jeg å være mer sosial med familie og venner. For tiden går det ikke å jobbe mer enn jeg gjør nå. Jeg klarer heller ikke å ha for mye avtaler som involverer andre, for det er ikke hver dag jeg orker tanken på å være sammen med folk. Når det gjelder trening så blir det noen gåturer de dagene som er bra, og jeg prøver å få til rusleturer de andre dagene. Jeg prøver å holde meg igang, og håper jeg snart kan få mer energi enn jeg har per dags dato.

Hver dag har jeg noen mål for dagen, det kan være bitte små mål eller noen som er litt større. Jeg lager mat, vasker klær og prøver å holder leiligheten i orden. Alt foregår i et annet tempo, og jeg bruker mye lenger tid med alt jeg skal gjøre. Noen dager er jeg tilfreds med å få til det jeg klarer, mens andre dager blir jeg bare oppgitt over alt jeg ikke får til mer. Jeg blir lei meg og irritert fordi jeg har så lite energi.

Hver dag prøver jeg å ha fokus på hva som er positivt for meg, og jeg jobber med å få det inn i hverdagen. I forrige uke hadde jeg en møkka dag, og forsto ikke hvordan jeg skulle klarer å få opp energien. Jeg var helt pumpa når jeg sto opp, og det hjelp ikke ut over formiddagen. Det var flott vær ute, og etterhvert klarte jeg å komme meg ut på tur. Jeg tok med kameraet og tok en rusletur i nærområdet vårt. Det ble en del bilder. Selv om jeg har gått i dette området mange ganger finner jeg alltid noe å ta bilder av.

 

 

Målet var å gå til utsiktspunktet. Da jeg var fremme satte jeg meg på benken og prøvde kun å ha fokus på her og nå. Etterhvert satte jeg meg godt til rette og mediterte, jeg ble sittende på utsiktspunktet rundt en halv time.


Jeg følte meg roligere og hakket bedre når jeg gikk derifra enn når jeg kom dit. På vei hjem fant jeg mer jeg kunne ta bilder av. 

  

 

Dagen var forsatt ikke den beste jeg har hatt, men jeg klarte å få til en liten tur, tok bilder, mediterte og det var positivt. Jeg har nå mer enn tidligere landet på at jeg må være mer fornøyd med å få til det jeg får til, og ikke hele tiden strebe etter alt jeg ikke klarer. Allikevel har jeg en lang vei å gå med å akseptere det.... og med å legge lista lavere og ta det mer med ro. Den dagen jeg klare det vil jeg sikkert oppleve flere godt.....enn mindre gode dager.

Jeg tenker hele tiden at jeg skal være mer her og nå, og tilstede i alt jeg gjør....
Jeg trenger bare å trene på å få det til. 



Fant et sitat som avslutning, om tilstedeværelse av Stephen C. Paul

Hvor du befinner deg er ikke på lang nær så viktig 
som hvor du retter oppmerksomheten mens du er der. 


Kommentarer