Høst

Nå er høsten her, jeg liker alle årstider, men det er noe spesielt med høsten ! Den klare reine lufta, kjenne på været som kan være ulikt fra dag til dag, de flotte fargene, innevær med stearinlys, fyre i ovnen og lage deilig høst mat av de flotte råvarene som er på denne årstiden. Det er vel mye det som gjøre at høsten er min favoritt årstid. I dag er det grått, og jeg syntes det har vært en stund med tåke, regn, og atter regn. De siste årene har jeg tenkt som så at vær er vær. Jeg har prøvd å forholde meg til været, uten å la det påvirke meg. Samtidig som når det regner sammenhengende i flere dager og det er grått og trist, er ikke det like deilig som når det er sol....jeg må jo innrømme det. 

Denne helgen var vi på hytta med vårt eldste barnebarn Fredag var det overskyet men det lettet ut over dagen, lørdag og søndag var det sol og nydelig vær.  

 

 

Sola varma og vi var ute i mange timer hver dag. Maya holdt på med sitt, og har mye å holde på med på hytta. Hun utforsker og spør om det meste. Hvorfor blir bladene gule ? Hvorfor har blåbæret sprekki ? og hvorfor det ene og hvorfor det andre. Det vi ser er at hun koser seg når hun er med på hytta :) 


  

  

Det er merkbart at det er høst, flotte farger, mye bær og klar deilig høstluft. 

 

Denne helgen spiste vi mye blåbær, fint å spise rett fra tuene, og blåbæra var veldig gode nå. Tyttebæra er i ferd med å modnes, og det er mye bær rundt ved hytta. 

 

   

  

Lørdag fikk vi besøk av et vennepar som var på tur med bobilen. Vi syntes alltid det er hyggelig med besøk når vi er på hytta, da får vi skrævler, og koser oss med god mat og drikke. 

 

 

 

Denne helgen var en slappe av helg, tidig i seng og tidlig oppe. Det ble gjerne sånn når vi har med barnebarna. Vi liker å ta det med ro og slappe av når vi er på hytta, og på denne årstiden prøver vi å være der så mye som mulig. I fjor hadde jeg to uker hvor jeg var alene noen dager, og det kommer jeg til å satse på i år også. Det er så stille og fredelig, og jeg kan gjøre akkurat det jeg vil, for det er ingen ting jeg må gjøre.  

Selv om jeg stortrives på hytta på denne årstiden, har vi flere ganger tatt en tur til varmen i månedskiftet august september. Jeg syntes det har vært godt med en uke i solen før høsten starter for fult. I år er det en ny tur, litt senere enn vi pleier, men i dag går turen til Mallorca. Jeg har hørt mye positivt om Mallorca, men aldri vært der før, så det blir spennende. 


Kofferten er ferdig pakket, og vi skal dra om et par timer. Vi er klar for en ny reise, til et nytt sted  og forhåpentligvis får vi mange nye opplevelser i løpet av denne uka. 

Ønsker deg en fin høstuke, hva enn du skal :) Nyt dagene, de flotte fargene og den friske luften. Gjør hver dag til en fin dag for deg selv, med positivt og meningsfylt innhold. Hva som er bra for deg......ja...det er det bare du som vet. 


Kommentarer