Ut på tur fredag 8 januar

Vi er på hytta, og i dag håpet vi å få til vår første tur på ski for året. Hvis vi skulle fått til det, måtte vi tatt bilen og kjørt et stykke, det gadd vi ikke. Vi valgte heller å gå på beina. Det er flere turer fra hytta hvor vi går litt i skauen og på kryss og tvers, da slipper vi å gå frem og tilbake samme vei. 

På turen som tok 40 min tok jeg 100 bilder, for det var så flott i dag. 



Vi gikk fra hytta og oppover til det vi kaller Maya bakken 




I Maya bakken var det å vasse i snø. Det så ikke ut som noen mennesker hadde gått der siden vi gikk her forrige helg. Det var derimot spor etter både hare og rev. 



I dag ba jeg min Kjære om å ta noen bilder av meg, det er sjelden jeg er med på bilder. Jeg er ikke så glad i oppstilte bilder, så jeg sa han fikk knipse i vei.........En får ikke mer moro enn en lager selv....





Vi syntes det er deilig å gå der ikke alle andre går. Det er derfor vi ofte går på kryss og tvers, ned i skauen og ut av veien. Fortsatt var det kun spor etter hare og rev, vi så også spor etter elg. 



Noen gange har vi vært så heldig et en storfugl eller flere har flydd opp rett i nærheten av oss når vi har gått denne turen. Det er noe magisk med dyra som er ute i naturen. Det er alltid spennende, og vi håper å se dyr og ikke bare spor. 

Elg  
Rev og hare 

Det var spesielt lys i dag, og det meste er i hvitt og grått selv om sola har prøvd å komme frem i hele dag. Da er det greit å ta bilder av noe som kan gi litt fargekontraster. 



Tilbake igjen på hytta var det fortsatt veldig flott



Det var deilig med en gåtur, det var 12 minus men det gjør ikke noe. Jeg har blitt mye flinkere til å kle meg og har lag på lag med klær hele veien. Da spiller det ikke så stor rolle hvor mange blå gradestokken viser. Jeg får en annen motivasjon til å komme meg ut på tur så fort det kommer snø. Nå vet jeg det ikke er lenge til vi får vår første skitur, og det gleder vi oss til. Da er det alltid godt å ha noen turer på beina, så det ikke bare blir slit.  

Etter første januar har jeg gått 40 til 90 minutters turer hver dag. Jeg fikk sparket bak, som jeg trang , så fort snøen kom. Da syntes jeg det er lettere å motivere meg til å komme meg ut på tur. Jeg liker veldig godt å gå turer, og det kan jeg gjøre når som helst uten å måtte tenke på klokka. For meg spiller det ikke noen rolle hvor jeg går, eller om det er tidlig eller sent. Jeg koser meg masse uansett. Jeg merker jeg får mer energi av å gå, og det må jeg si er superdeilig. 

Da ønsker jeg deg en fin helg, håper du komme deg ut på tur om du liker det, enten på ski eller på beina. Om du ikke liker det, håper jeg du har lagt inn noe i helgen som er bra for deg og som gir deg energi. Husk naturen er der og.........


Å gå tur er menneskets beste medisin. 


Kommentarer