Reiser og opplevelser å se frem i mot, og mimre om det som har vært.

Jeg sitter her og drømmer, om hytta, påsken, våren, sommeren, turer og opplevelser. Selv om jeg liker vinter så syntes jeg det er superdeilig når påsken er over, og våren kan komme. Her hjemme fikk vi en liten forsmak på våren. Det var godt både og se og kjenne sola, men at det ble snø igjen var jeg forberedt på, vi er tross alt bare i begynnelsen av mars. I dag er det fantastisk vintervær, og jeg måtte ut ut å ta noen bilder på morgenen. Vi er så heldige som har skiløyper rett utenfor døra, og naturen ligger der klar for å brukes.


Selv om jeg er opptatt av å leve her og nå, har det alltid vært viktig for meg å ha noe å se fram til. Det behøver ikke være mye, men litt annet enn det som skjer til daglig. Det å ha noe jeg kan glede meg til, drømme om, lese om, gjør det enklere å leve i hverdagen. I januar, når jeg syntes alt var bare bånn, bestilte jeg tur til Italia. Vi skal ikke reise før i juni, og har ikke bestemt oss for hvor vi skal bo ennå, men det blir i nærheten av Cinque Terre. Siden det er så lenge til den turer bestilte jeg en helg tur i april, og så har vi bestilt en tur i månedskiftet august / september. Nå har jeg lovet min Kjære at jeg ikke skal bestille noe mer......foreløpig.

Bildene under er fra første dagen i Italia i fjor, da fikk vi hele Cinque Terre området fra sjøsiden, vi tok båt fra La Spezia til Monterosso.

 Riomaggiore 
Vernazza
Her er en side ;  Italia juni 2015

Når jeg drømmer meg bort, kan det værer fremover eller jeg kan mimre bakover i tid. Nå er det i første omgang påsken jeg gleder meg til, i dag er det ni dager til vi tar påskeferie. Påsken skal tilbringes på hytta, og vi håper på skiføre og satser på at vi kan være mye ute. I helgen som var kom det mer snø og det var flotte løyper, så sånn sett ser det lovende ut for påskeferien. Lørdag morgen var det nydelig vær i Eggedal.



I helgen hadde vi med oss vårt eldste barnebarn og vi fikk gått to flotte skiturer.



Når barnebarna er med er vi mye ute på deres premisser, og det blir aking, og det er alltid moro med forskjellige bakker, de aker med rumpeakebrett, snowracer, poser eller annet.



Min Kjære skulle lage en bakke til Maya, det gikk bra litt.......men plutselig var han borte. Maya gikk for å hjelpe han opp. 




Snømannen Vidar 

Helgene i Eggedal hvor vi er mye ute, går på tur og er i naturen er alltid gode helger. Jeg tar mye bilder av alt mulig, kanskje mer enn de fleste. Det er gjennom bildene jeg mimer, og får opplevelsen om alt som har vært om igjen. For meg er det veldig positivt å se gjennom bilder, og det er mye jeg kanskje ikke hadde husket om jeg ikke hadde hatt bildene, for meg er bildene min minnebok. 

Nå får jeg se å komme meg ut, fortsatt er det nydelig vær, og sånne dager må utnyttes. Det er nå jeg kjenner på det å lever her og nå, men samtidig må jeg ha noe å se frem i mot.....for det beriker mitt liv

Håper du har drømmer og noe å se frem til, de fleste trenger det og opplever det som positivt i en hektisk hverdag.  For meg kan det være hva som helst, dagen i dag er for meg en drøm, sol, blå himmel, snø som glitrer og naturen som er der. Fortsatt kan jeg gjøre mye ut av dagen så lenge jeg velger å gripe den. Ha en fin tirsdag.


Kommentarer