Skikkelig sløv helg

Denne helgen er nok den sløveste helgen jeg har opplevd ! Vi dro på hytta torsdag, og satset på sol så vi kunne være mye ute og nyte noen dager i Eggedal. Vi var fremme sent torsdag, da var det å fyre i ovnen, pakke opp og få spist middag. Min Kjære var ikke i form så han gikk å la seg tidligere enn meg, og det var tidlig for jeg la meg før ti. Fredag var det pluss minus 0 grader hele dagen, det var tåke og snø. Svære digre snøfiller......men det var for mildt så snøen som la seg på bakken ble fort borte. Min Kjære var fortsatt ikke i form, så han holdt seg på sofaen så godt som hele dagen, og vi var nesten ikke på utsiden av hytta annet enn når vi skulle på do.

Jeg pusla med mitt, oppdaterte på oppskriftsboggen, og fikk bytta ut noen bilder. Tidligere skrev jeg oppskrifter i en perm, nå legger jeg de inn på nett for da er de tilgjengelig samme hvor jeg er. Bloggen er om hverdagsmat, og mat som de flest har i skuffer, skap, kjøleskap og fryser. Siden jeg hater å kaste mat, prøver jeg å bruke opp alt rester eller det som går ut/ har gått ut på dato. Jeg er veldig glad i å lage mat, så denne helgen har jeg brukt tid på det. Det ble rester av svinekam torsdag middag, og fredag til lunsj. 


Fredagens middag og lørdagens lunsj ble ble taco med kyllingfilet 


Lørdag kveld og søndag lunsj spiste jeg reker med tilbehør, min Kjære ikke orka tanken på reker og eggsalat så han spiste brødskiver med saltpølse. 


I dag ble det Alasca Pollack bakt i ovn 

 

Nok om mat........Lørdag sto vi opp til surt og kaldt vær, det var minus et par grader og det blåst. Vi somla oss etterhvert ned til Eggedal for å handle noen småting og fylle vann. Dro for å kikke på ei hytte som skulle selges, gikk litt rundt der før vi dro tilbake til hytta. Fortsatt var ikke min Kjære i form, og han la seg på sofaen etter lunsj. Etterhvert dukka sola opp, og da prøvde vi å sitte ute, men det varte ikke lenge før sola forsvant og det ble surt. Vi gikk ut og inn et noen ganger før vi ga opp. Da havna min Kjære på sofaen igjen, og jeg begynte igjen med mitt.  

Både fredag og lørdag la vi oss tidlig, min Kjære la seg på gjesterommet for han var kvalm og dårlig i magen. Han var oppe en haug ganger hver natt hele helgen. Det er ikke spesielt festlig da vi må ut når vi skal på do, det endte med bøtte ved siden av senga. Vårt soverom er trangt og jeg våkner stort sett når han går ut, så bra for min del at han valgte gjesterommet.  

Søndag var det sol når vi sto opp, men det varte ikke lenge. Den kom og gikk, og som dagen før endte vi med å gå ut og inn til vi slutt fant ut at dette gidder vi ikke. Vi pakker og kjører hjem. Vel hjemme var det å pakket opp, sette på en vaskemaskin og lage middag.

Da sitter jeg her da, og oppsummerer helgen som jeg ofte gjøre søndag. De fleste helger skjer det gjerne noe. Forrige helg var en aktiv helg, sånn ble ikke denne.....tvert i mot. Bortsett fra matlaging, som nesten var unødvendig siden min Kjære ikke hadde matlyst, har jeg sittet på nettet og lest i Fjellgraven, med andre ord....jeg har så godt som ikke gjort noe. Fjellgraven er den tredje boken om Sebastian Bergmann skrevet av Michael Hjort og Hans Rosenfeldt. 


Denne serien liker jeg veldig godt, her er de to første.


Det ble en helg langt unna det vi hadde tenkt med mye sofa vælting, og så godt som ikke utenfor døren. Det var kanskje en mening at dette skulle være en skikkelig sløv helg, for det kjennes helt greit ut. Det han hende både min Kjære og jeg hadde godt av det, og da er det nok det som har vært riktig for denne helgen. 

Da ønsker jeg deg en fin søndag kveld på tampen av andre helgen i april. Jeg håper du har gjort noe som er bra for deg. Det kan jo være hva som helste, full fart eller stikk motsatt. Det er kun du som kan kjenne på om det du driver med tapper eller gir deg energi, og det det bare du som kan gjøre endring om det ikke kjennes bra ut.  

Jeg tenker om du har gjort som meg 
og sløvet hele helgen.  
Har det ikke noen betydning  
 så lenge du ikke har kjedet deg, 
men er fornøyd med valget ditt.  

Kommentarer