Opp og ned form.....

Jeg tenker stadig at nå blir formen bedre, og da har den gjerne vært det en kort stund for så å bli verre igjen. Jeg har hatt få oppturer de siste månedene, men de få som har vært har jeg satt stor pris på. De dagene som har vært bra har jeg prioritert å være sammen med andre mennesker for det er viktig for meg, men det er mulig jeg har overdrevet, for nå er jeg totalt på felgen for ente gang...........

Når energien er så lav og kroppen ikke virker sliter jeg, i går var jeg på jobb i tre og en halv time, og så hos tannlegen etter jobb. Resten av dagen var det sofa og ikke gjøre noe. Jeg avlyste avtaler jeg hadde, som jeg hadde gledet meg til. Kunsten er å kjenne etter, ikke for mye, men sånn at jeg ikke går på den ene runden etter den andre, hvor jeg tappes helt. Utad virker jeg fin, men i det jeg kommer hjem virker det som jeg klapper sammen. Det er mulig jeg bruker alt for mye energi på at jeg skal se ut til å være i bedre form enn hva jeg er.  I tillegg vet jeg at jeg presser meg mer enn jeg bør, for jeg har en holdning til at såpass må jeg klare.......å det dreier seg om det meste. Armene virker ikke, men allikevel mener jeg at jeg skal lage mat og gjøre husarbeid siden jeg har hele dagen å gjøre det på. Hodet virker ikke, allikevel mener jeg at det ikke er noe problem å være sammen med andre, for det er jo bare positivt. Utfordringen er å sette grenser for meg selv.......og det er her jeg sliter. Jeg øver på å bli bedre, men har en lang vei å gå. 

Siden jeg ble sykemeldt for et år siden har jeg hele tiden regnet med å komme tilbake i min stilling, fortsatt er tankene der, men jeg har begynt å tvile på om jeg kommer til å klarer det. Jeg har også hatt tanke om at jeg skal begynne å trene mer og hardere igjen. Jeg prøver å være med på Ashtanga yoga en dag i uka, og går noen turer. Jeg syntes ikke dette er nok, og håper jeg snart klarer å være med på mer yoga, eller annet som jeg syntes er bra for meg. I dag måtte jeg droppe yoga timen. Kroppen har verket i hele natt, og jeg er stiv i store deler av kroppen Jeg tok rett og slett ikke sjansen på å trene i dag, for noen ganger blir det mye verre etterpå, og det er veldig kjedelig.

Etter at jeg fikk fibromyalgi har jeg fått anbefalt av flere å begynne hos fysioterapeut både for behandling og trening, dette bør jeg helt klart forsøke. Jeg har også blitt anbefalt trening i varmtvanns basseng, og det har jeg tenkt å komme i gang med. For den siste tiden har det vært mye vondt, vondt og atter vondt, og for å være helt ærlig...............jeg hater det. Jeg vil ikke ha vondt og jeg prøver alt jeg kan å ikke ha fokus på det, men det er ikke lett når det er som nå.

Det var en frustrasjon, og litt om hvordan det er å være meg for tide. Håper du har det bra og at du ikke sliter med helseplager som hemmer deg i din hverdag. Gjør du det, prøv så langt du kan (jeg er god på å gi råd) å gjør det som er bra for deg. Avslutter med dagens sitat fra Visdom 365;


Vi er kloke...
Når vi innser at vi selv er 
vår verste fiende
Marguerite of Navarre (1492 - 1549)




Kommentarer