Ut på skaugtur en flott mai dag

I går sto vi opp til fantastisk vær, og det gjør helt klart noe med humøret at det går an å sette seg ut i i solveggen og nyte en kaffekopp en tidlig morgen.


I går var Kristi himmelfartsdag og for oss betyr det en ekstra fridag. Kristi himmelfartsdag er en kristen bevegelig høytidsdag som feires 39 dager etter første påskedag, i år var påsken tidlig og da blir Kristi himmelfartsdag det samme. Kristi himmelfartsdag er torsdag og kan være fra 30 april til 3 juni, siden påskedag er mellom 22 mars til 25 april. 

Siden vi hadde fri og det var så nydelig vær var vi enige å gå en tur. Vi kom oss avgårde i 10 tiden og var ute i nesten to timer. Vi gikk blåløypa som består av grusveien på ca 4 km, og fortsatte på stien som er omtrent like lang, da blir det en flott rundløype.



På veien møtte vi flere kjente som vi slo av en prat med, veldig koselig. Det var nydelig i dag, blomstrene gror og det var fuglekvitter hele veien. 



Vi gikk noen steder som det var flere måneder siden vi hadde gått, her var det hogd mye så det var litt vanskelig å kjenne seg igjen.



I blåløypa er det lagd noen trapper over inngjerdinger, og bruer over elva


Luna var med og hun elsker å gå tur, og før en vet ordet av det er hun i grøftekanten og hopper / løper bortover i vannet. Som regel er hun veldig møkkete når vi kommer hjem da det er mye søle der vi går......ihvertfall i grøfta. I går lot vi henne få lov til å gå ut i elva, for hun er veldig glad i vann. 



Hun er så glad i å løpe, hoppe og herje



Det er koselig å ha med Luna på tur, og det syntes på hele henne hvor fornøyd hun er.....og så må hun stadig stoppe for å se om vi kommer.



Det er så deilig å ha turløyper rett i nærheten, og selv om jeg har gått disse løypene i mange år, liker jeg meg godt her. Det er flere alternativer runder, og korte og lange løyper. Dette ble nok en flott tur ut i naturen, og som jeg har skrevet mange ganger før, jeg syntes vi er heldige i Norge som har så mage flotte plasser hvor almenheten kan ferdes. For meg gjør det helt klart en forskjell å komme meg ut på tur i stillheten, høre naturens lyder, sanse og bare kjenne på at jeg lever. Da er jeg god på å gripe øyeblikket. 


Det ser ut til å bli en nydelig dag også i dag, så det er om å gjøre å nyte dagen. Det skal jeg prøve på, har snart tenkt meg ut på tur, så får jeg se hvem løype det blir. For meg spiller det ikke noen rolle hvor jeg går, men mer at jeg kommer meg ut. Da ønsker jeg deg en fin dag denne første fredagen i mai. Håper du får til å være ute og nyte dagen, og at du skal gjøre noe som er bra for deg. 


I dag vet jeg at det kommer til å bli en fin dag. 
Hvordan kan det bli noe annet ?
Når jeg står opp til blå himmel, 
fugler som kvitrer og det sprier og gror overalt. 


Kommentarer