Prosjekter på hytta i år

Vi har etter at vi kjøpte hyttene i 2012,  hatt et større prosjekt på hytta i løpet av våren / sommeren, i tillegg til andre ting som må gjøres. Det største prosjektet dette året var å lage terrasse på gjestehytta. I tillegg måtte vi få malt/ beiset i ihvertfall en av hyttene. Min Kjære fikk tatt grunnarbeidet til terrassen, før han dro hjem å jobbet noen dager til før han tok sommerferie.  


Da han kom tilbake igjen, var målet å få gjort så mye som mulig på terrassen før datter med familie skulle komme oppover. Her er hvordan det så ut på gjestehytta før terrassen ble begynt på.


Rekkverket måtte rives, før han kunne begynne med noe annet. 


Det ustabile være gjorde at han satt opp presenning 

Så var det å gå igang med prosjekt terrasse


Trappa er flytta 

Her er han godt i gang med å legge gulvet

Han fikk gjort ferdig alt utenom rekkverk før datter med familie kom til Eggedal. Det ble midlertidig rekkverk med tau, men da han skulle lage rekkverket fikk han veldig god og mye hjelp.


Terrassen ble ferdig, og det ble veldig bra, det er deilig å ha plass til å sitte ute på gjestehytta også. Det ble en liten krok i le, da det ble tettet igjen der trappa hadde vært, og det gjør at det går an å sitte ute selv om det blåser. Vi skal kjøpe et par le vegger her også, for det trengs.

  Det ble bedre utsikt, og fra terrassen ser en nedover dalen og til Andersnatten

Min Kjære fikk også lagd ny trapp til utgangen bak på gjestehytta, da fikk han også med god hjelp.


Han har fått malt ferdig hytta, nå mangler det bare å male noen av vinduene. Barnebarna følger på med alt bestefar gjør,og syntes det er spennende. 

Vi fikk gjort mer i sommer enn vi hadde trodd, og siden jeg her så heldig å ha ei venninne som er så glad i å male, ble det dugnad i begynnelsen av september. Da ble gjestehytta også beisa. 

Her er Hege, Thor og min Kjære i full gang med å beise gjestehytta 




De fikk beisa et strøk på hele hytta lørdag, og det ble så stor forskjell. Søndag gikk Hege i gang med å male kjøkkenvinduet og de tre soveromsvinduene.

Vi syntes vi er kjempeheldig som har så gode venner som sytes det er moro å komme på hytta og hjelpe til. Min Kjære var så fornøyd, da han hadde tenkt å utsette å beise gjestehytta til nest år. Vi er godt fornøyd med hvordan gjestehytta har blitt, og vi syntes vi har fått til mye i år, og det var veldig godt for min Kjære å få hjelp. 

Siste helgen i september fikk vi tømt vedskjulet, rydda og kosta. Min Kjære fikk all veden over i sekker og lødd det opp. Han fikk ryddet ute, så nå er vi klarer til at vinteren kommer. 


Vi koser oss med de prosjektene vi har, og det å gjøre litt av gangen syntes vi fungerer godt for oss. Så klart er det min Kjære som gjør mest, men jeg hjelper til med det jeg kan. Vi er fornøyd med det vi får gjort og vi koser oss med det vi får til når vi tar litt av gangen. Det var prosjekter for i år, og totalt så fikk vi gjort mer enn vi hadde håpet på. 


Kommentarer