Vi skulle vært på Gran Canaria, men........

Vi så det åpnet seg en mulighet for å dra til Gran Canaria nå i januar, og vi peilet oss inn på å dra mellom 16 og 21. Våre barn hadde fått beskjed, jeg hadde søkt Nav og fått bekreftet at jeg kunne dra, så alt lå tilrette for en 14 dagers sydenferie. Jeg fulgte med på alt av turer, det som dukket opp og som var av interesse var ikke tilgjengelig eller allerede utsolgt. Jeg undrer meg litt over turene og restplassene som reiseoperatørene legger ut. Nå fulgte jeg med flere ganger om dagen i ca tre uker, og det var stadig at de ikke hadde de plassene de reklamerte med. Jeg sjekket turer helt frem til 16 januar, det var få turer og ikke noen som var til området vi ønsket....eller....det var det, men da til en pris som var høyt over vårt budsjett. Tirsdag i uken vi skulle ha reist, bestemte vi oss for å droppe å dra.

Det er klart det hadde vært nydelig med en sydentur, for kroppen har verket veldig den siste tiden. Da er det godt å være i varmen og fått kjenne på den god følelsen det gir. Det fikk jeg erfart da jeg var på Gran Canaria i november/ desember, det gikk fra verking her hjemme til en kropp som var nesten som tidligere. Vi droppet å dra av flere grunner, det ene var som nevnt over, det andre var at jeg synes jeg var godt i gang med behandling, ut på tur og yoga, og det ønsket jeg å fortsette med. I tillegg har vi hatt noen flotte turer og dager i Eggedal, og vi tenkte vi kunne prioritere å få til mer av det.

 Bildet er fra forrige helg

Siden vi var enige om å droppe sydenturen, valgte vi å bruke noen av de pengene vi hadde planlagt å bruke, og kjøpte oss nye ski, truger, noe tur tøy og litt div. I tillegg har vi brukt mye penger, for oss, på møbler og annet og vi er i gang med å pusse opp leiligheten. Min Kjære syntes det er greit å bruke tid til det, nå når det åpner seg noen sammenhengende dager med fri fra jobb. Vi har rot og kaos hjemme, men vi er godt i gang og det er ikke noe problem å ha det sånn for en periode.

Mandag, alt fra kontoret/ gjestrommet befant seg i stua 
Tisdag, kontoret er ferdig malt tak og vegger, 
og her er min Kjære igang med å legge gulv.
Torsdag, taket i stua var ferdig malt og det ble langt gulv,
 så vi fikk inn satt sofaen på plass.

Vi har hatt ønske om å pusse opp leiligheten siden vi flyttet inn for 1 1/2 år siden. Badet pusset min Kjære opp da jeg var på Rauland og vi er så fornøyd med det begge to. Siden denne muligheten nå åpnet  seg, kommer vi til å gjøre mesteparten av det vi har snakket om. Det blir noen spennende uker, og jeg tror det kommer til å bli veldig bra når vi er ferdige. I helge dro vi fra rot og kaos, og tok med oss to av barnebarna og dro på hytta.  Her koser vi oss alltid !

Bilde er fra i dag

Siden det ikke ble noen sydentur har jeg lagt inn annet som er bra for meg, for jeg liker å ha noe å se frem til. Det skjer litt mer på det sosiale og det er bra, i tillegg har min Kjære og jeg blitt enige om å dra til Danmark på våren og få til en tur på forsommeren, så får vi se om det bli bare oss to eller sammen med noe.
Jeg tar med noen ord av Sigmund Graff ;

Det beste og skjønneste ved en reise opplever man hjemme: 
dels før, dels etter.

Det er mye i disse orden, og for meg er det å planlegge og glede meg til jeg skal dra, og mimre over turen når jeg kom hjem en stor del av hele reisen. Jeg skulle gjerne vært på Gran Canaria, men sånn ble det ikke denne gangen. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg syntes vi prioriterte riktig når vi droppet turen. Det å dra på turer, og få nye opplevelser gir mye positiv energi og det kan ikke måles opp i mot det å pusse opp eller kjøpe ting og tang. Men denne gangen valgte vi det sånn, og det var helt riktig for oss.


Da ønsker jeg deg en god helg, om du er på jobb, i syden, på fjellet, hjemme eller hvor du er. Kos deg og legg inn noe som gir deg en positiv energi :) Hva det er.....? Det kan jo være hva som helst så lenge det er noe du liker å gjøre. 


Kommentarer