En tidlig morgen

Jeg sitter her på vårt "nye" kjøkken, det er tidig mandag morgen og tåka ligger tett. Jeg står opp når jeg våkner av meg selv, i dag var det rett før klokka 7. De dagene jeg våkner tidlig, og føler meg uthvilt står jeg opp med en gang, om jeg ikke gjør det, blir det bare feil og jeg blir ihvertfall ikke mer våken.

Mandag er det yoga på morgenen, og det er en fantastisk måte å starte uka på. I dag er armene vonde, det verker en del i kroppen og formen er ikke den beste. Jeg valgte derfor å droppe yoga, jeg vet jeg hadde vært fornøyd om jeg hadde dratt, men i dag hadde jeg behov for noe helt annet. Hva jeg skal gjøre.......det vet jeg ikke. Det kommer an på formen, kanskje skal jeg ikke gjøre noe og bare være hjemme helt alene og kose meg, eller så drar jeg og kjøper gardiner, blomster og litt annet. Jeg får se for det er ingen ting jeg må.

Vi har hatt det kaotisk i mer eller mindre en måned, og det har vært med på at det ikke har vært bare hyggelig å vært hjemme. Jeg har ikke fått lagd mat, og måltidene har ikke vært til faste tider eller som jeg liker de. Alt av rutiner har blitt så som så, og for  meg har det vært veldig viktig det siste drøye året å ha en del faste rutiner. Jeg trenger tid og ro for å komme igang om morgenen og jeg liker beste å ha det ryddig rundt meg, for da trives jeg bedre. Lørdag og i går ryddet vi mye, og ble kvitt det meste av rot, vi fikk støvsugd og vaska. Det var helt supert og gjorde helt klart noe positivt med humøret. Det skal sies at jeg ikke ville vært denne perioden med kaos og rot foruten, for oppussingen har blitt veldig bra og vi har fått en helt ny leilighet. Under er noen  bilder av nyoppusset leilighet. Det er fortsatt noe som mangler, men det er småting.

  Gjesterom / kontor  

 Stua mot kjøkken 


Det å ikke måtte gjøre noe er bra de dagene som i dag, men jeg kjenner også på at jeg blir lei meg. I dag er nest siste dag i februar, og målet mitt var å komme tilbake til noe jobbing i løpet av denne måneden.....sånn ble det ikke. Nå får jeg ha mål om å få det til i løpet av mars. Noen dager er jeg fornøyd med at jeg ikke må på jobb, for jeg vet ikke hvordan det hadde fungert, andre dager kunne jeg vært på jobb noen timer. Så er det å finne riktig balansegang da........Aktivitet/ hvile, time out og ta hensyn til kroppen og hvordan formen er. Jeg er fortsatt ikke god nok på dette ennå, og jeg vil mye mer enn kroppen vil. Været er for tiden ikke gunstig, og jeg blir oppgitt........Først hadde jeg en uke hvor formen var bra, jeg var ute på tur hver dag og tenkte nå er jeg mye bedre. Så stopper det opp, da var det tre dager jeg omtrent ikke var ute av døren. Etter det må jeg motivere meg og begynne om igjen......og sånn har det vært lenge......veldig lenge. Nå håper jeg snart jeg kan bli mer stabil og slippe disse veldige svingingen, men jeg er nok avhengig av at været stabiliserer seg. Fortsatt velger jeg å ha trua........men om det blir jobb eller ei, og hvor stor stillign, det får tiden vise. 

Jeg kan ikke sitte å deppe over alt jeg ikke får til, men prøver fortsatt å ha fokus på det jeg klarer og det som er bra for meg. Jeg vet det blir bedre dager, og jeg vet jeg kommer meg i farten med noe aktivitet, yoga, ut på tur og annet som er viktig for meg. Noe som også er veldig viktig er at jeg trives hjemme. Det å ha fått en "ny" leilighet som har blitt som vi  har ønsket, gjør at jeg kommer til å kose meg ennå mer hjemme nå, enn før oppussingen. 

Da ønsker jeg deg en fin mandag, om du er på jobb, ut på tur eller annet.......Jeg håpe du gjør noe som er bra for deg, om du har utfordringer eller ei...........husk....livet er hva du selv gjør det til. 


Vi må gå videre enten vi vil eller ei, 
og vi vandrer bedre med blikket rettet fremover 
enn vi gjøre når vi ser oss tilbake. 
Jerome K. Jerome 


Kommentarer