Oppussing og kaos

Vi har i en måned holdt på å pusse opp i leiligheten. Første runde var gjesterom/ kontor, soverom og stue, det var kaos og rot over alt. Alle møblene måtte flyttes for det var både maling og nytt gulv på gang. Vi hadde stier vi kunne gå i stua og det var så vidt plass å sitte i sofaen. Verst var det når vi hold på med gjesterommet for der er det garderobeskap, sovesofa, skatoll, bokhylle, mye klær og mer til, og alt fra det rommet ble plassert i stua.  



Vi hadde ca en uke, hvor vi hadde det ganske så ryddig mellom oppussing av rommene nevnt over og i påvente at kjøkkenet skulle komme. Her var det malt ferdig, gulvet var lagt og møblene var på plass. Fortsatt bar det preg av at det var en som midt i mellom periode, men det gjorde ikke noe.


Så var det kjøkkenet sin tur, da var det slutt på oversikt og gikk til det totale kaoset. Microovn, kaffetrakter, vannkoker måtte inn på badet. Alt annet i skapene måtte i stua og gjesterommet. 


Så var det å demontere gammelt kjøkken



Siste gang jeg kunne brukte komfyren var 14.02


Så var kjøkkenet helt tomt og klart til å males og legge gulv


 Da var gulvet lagt og kjøkkenet kommet, nok en gang det komplette kaos



Min Kjære har holdt på her hjemme i flere uker med unntak av noen dager jobb og noen helger på hytta. Fredag dro vi fra et kaos som ikke ligner noe for å ta litt vinterferie. Det var veldig deilig og være et sted det var ro og hvor jeg hadde full oversikt. Jeg fikk til og med lagd mat, for det har vært så som så den sener tiden. Her har det gått i lettvin mat, og vi har brukt pappserviser.  

Vi var på hytta frem til tirsdag, da måtte vi hjem for vi regner med at benkeplantene kommer denne uka og da må kjøkkenet være oppe. Fortsatt har vi et kaos her hjemme, men det begynner å hjelpe. Jeg gjør de få og små tingen jeg kan for å bistå, det ikke er stort, men sånn er det dessverre.



Nå har vi kommet til torsdag, og det begynner å bli veldig bra. Alle skapene er på plass, og nå holder min Kjære på med tak foringer. I går satt han inn oppvaskmaskinen og komfyren, så nå håper jeg snart vi kan ta de i bruk. 



Vask, armatur og platetopp må vi vente med til benkeplatene kommer, foreløpig ligger de i stua. Jeg håper vi i løpet av dagen kan få tømt mesteparten av det som er i stua, og få plassert det der det skal være. 


Fortsatt er det mer som skal gjøres noe er finish på kjøkken, men noe er også utenfor vår kontroll. Vi skal ha noen nye elektriske punkter og spotter, og så har vi bestilt peisovn som vi regner med å få i løpet av 14 dager. 

Jeg er glad vi har bodd oss til før vi gikk igang med oppussingsprosjektet vårt. Vi har hatt god til å tenke og pratet frem og tilbake hva vi vil gjøre og hvordan vi vil ha det. Det bergenser seg ned når leilighet er på ca 70 kvadrat, men kanskje ennå viktigere å planlegge og tenke godt gjennom hva som skal gjøres nettopp på grunn av det.  

Nå begynner vi å se en ende på det. Vi har fått en helt ny leilighet, og da ble mine ord sanne. Da vi flyttet inn fikk vi spørsmål om vi skulle gjøre mye....Jeg sa nei....vi skal bare male litt, bytte kjøkken og pusse opp badet. Jeg kunne igrunn sagt at .....vi skal pusse opp hele leiligheten.......for det er akkurat hva vi har gjort. Dette er så spennende og jeg vet at vi kommer til å bli superfornøyd begge to, og da har det vært helt greit å ha levd en måned i kaos og rot. 


Et sitat jeg tenkte i en annen setting, men kan jo brukes her også; 

Alt nytt begynner med kaos. 


Kommentarer