Tur til Mulodden og Ruseberget 28.03.17

Etter å ha vært på tur i går bestemte jeg meg for ny tur i dag. Jeg hadde halvveis avtale med ei venninne, som hadde sagt hun hadde lyst til å være med på tur på kyststien. Siden det var nydelig vær ble vi enige om å ta en tur. Venninnen min hadde ikke vært i området før, så vi ble enige om å gå samme vei som jeg hadde gått dagen før. Vi dro hjemmefra i 10 tia, og kjørte til Almedalen hvor vi parkerte.  
Vi fulgte stien og merket løype frem til jordet, hvor vi valgte å holde til venstre mot Mulodden
Fremme ved fyret på Mulodden, Holmestrand og Langøy-skøyta der fremme
Her ble vi litt for å nyte utsikten, tok en kaffekopp og muffins
Så gikk turen videre til Ruseberget, her ble vi sittende i en drøy time. Det ble mer kaffe, muffins og skrævling.
Det er fantastisk flott på Ruseberget og utsikt til mange flotte plasser.
Her er utsikt mot Snekkestad
Her med utsikt mot Langøya
Så bar det tilbake til parkeringen, da gikk vi den korteste veien. Fortsatt var det flott og det er fin utsikt mot Holmestrand fra Alemdalen. 
Dette ble en helt annerledes tur enn dagen før. Vi gikk å pratet en del, og på både Mulodden og Ruseberget var det flere andre. Jeg liker begge deler, noen ganger er det supert å gå sammen med andre, pratet om alt og ingenting og dele felles opplevelser. Andre ganger er det helt skjønt å gå helt alene og bare nyte stillheten og roen. For meg er det å komme seg ut i naturen hvor jeg får brukt sansene og kjenner at kroppen virker, som er det viktigste. Hvor langt jeg går spiller ikke lenger noen rolle, det å være på tur er en lykke, enten alene eller i godt selskap. 

Kommentarer