Tur til Ruseberget og Mulodden 27.03.17

Etter så godt som ikke å ha vært på utsiden av døra på to uker uker, med unntak av de dagne jeg følger eldste barnebarn på skolen, var det fint å sparke seg bak så jeg kom meg ut på tur. Jeg kjørt til Almedalen hvor jeg parkerte, og bestemte meg for å følge deler av kyststien. 
Fra Almedalen er det bare å følge skiltingen og stien. Når du har gått forbi et bygg og kommer til jordet, mot venstre kommer du mot Mulodden. I dag gikk til høyre og over jordet for jeg skulle gå til Ruseberget først.


Det er blåmerker på trærne så det er enkelt å finne frem 
Så var jeg fremme på Ruseberget, det tar ca 1/2 time å gå fra Almedalen i moderat tempo. Det var en så flott dag, sola skinte og når jeg kom frem lå det et tåkelag lavt over sjøen noe som gjorde det magisk. 

Jeg hadde med meg niste, te og en bok, og ble sittende på Ruseberget i over en og en halv time.

På den tiden jeg var der var det ingen andre å se eller høre, det eneste jeg hørte var lyder fra sjøen og fuglene som kvitret. Det var stille og fredelig,og jeg satt en lang stund med lukkede øyne og bare nøt stillheten og kjente på varmen fra sola. 
Jeg bestemte meg etterhvert for å gå videre, i utgangspunktet hadde jeg kun tenkt å gå Ruseberget tur return, men siden det var så nydelig vær og formen var bra. Gikk jeg videre.


Her er jeg fremme på Mulodden 



Etter å ha nytt utsikt og tatt mange bilder, var det på tide å tenke på tilbakeveien 


Det var mange steder det var blåveis og det er så koselig med disse flotte vårtegnene 
Da var det bare siste bakken ned til parkeringen 

Så var jeg tilbake ved bilen, fortsatt var det nydelig og det var veldig flott i retning Holmestrand

Jeg var ute i flere timer, og det var helt vidunderlig. For meg er det ikke lenger hvor langt jeg går som betyr noe, men at jeg har nytt turen og opplever at det har vært bra for meg. Det beste med turen i dag, var å være helt alene i stillheten på Ruseberget, det gjorde godt for kropp og sjel. 


Kommentarer