Dagen ble ikke dårlig, tvert imot

Det innlegget jeg la ut i fredag, kunne gjort at jeg fikk en dårlig natts søvn og en dårlig dag i går. Sånn har det ofte vært for meg tidligere, enten om jeg har sagt eller skrevet noe. Da har det begynt å kverne opp i hodet, og jeg får ikke landet det. Sånn er det fortsatt innimellom, men veldig sjelden. Jeg har lært meg teknikker på hvordan få det ut/ la det ligge. Det å gjøre meg sårbar, som var en tilbakemelding jeg fikk på innlegget, kan gi omkostninger, og det er viktig å gjøre det kun om jeg er klar for det. Fredagen var en rar dag. Som jeg skrev på FB siden (Lillian ) som jeg bruker når jeg har nye innlegg, var dette skrevet ferdig rundt åtte timer før jeg publiserte, og jeg hadde lest det minst femten ganger. Min Kjære leste det jeg hadde skrevet, og vi drøftet litt hvordan dette var for meg, før jeg la det ut. Da jeg publiserte var jeg klar for å dele med andre. Det som var så spennende var, så fort jeg la det ut følte jeg meg tilfreds og glad for at jeg hadde valgt å dele. 

Innlegget er lest av ca tre hundre personer, og det har kommet flere gode og positive tilbakemeldinger. Det er mye av grunnen til at jeg velger å dele det jeg skriver. Jeg får både skriftlig og muntlig tilbakemelding, og opplever at andre kjenner seg igjen i mange av innleggene. Jeg syntes ikke det er noe rart, for jeg skriver om utfordringer og det å leve livet på godt og vondt. Jeg tenker alle har noen utfordringer, i større eller mindre grad, men det er opp til hver og en hvordan en ønsker å jobbe med det. For meg har det vært positivt å skrive , for da blir det mer virkelig for meg og jeg blir veldig bevist på hva jeg trenger å jobbe med. Når jeg velger å dele det jeg skriver blir det en veldig sannhet for meg, og jeg kan selv gå tilbake til innleggene når jeg har behov. Mye av det jeg har skrevet er fortsatt gjeldene, og det kan være positivt å lese når jeg har perioder  eller dager som ikke er de beste. Det kan være med på at jeg får det sparket bak som jeg trenger akkurat der og da.

Når jeg skriver og deler må jeg være ærlig for det er viktig for meg, uten å utlevere meg mer enn jeg ønsker. Ved å være ærlig bør jeg aldri tenke på hva jeg har sagt eller skrevet. For;

En løgn må jeg huske så lenge jeg lever, 
en sannhet kan jeg glemme i det den er sagt (skrevet) 

Jeg syntes det skjer mye spennende i mitt liv akkurat nå, og som jeg skrev i fredagens innlegg, så ser det ut til at jeg får positive opplevelser akkurat når jeg trenger det.....for å komme videre, og ta tak i det jeg har behov for å jobbe med. 

Det at gårsdagen ble så positiv var  mange grunner til. Min Kjære og jeg er på hytta, og det er nesten ingen andre her, så det er veldig rolig og stille. Når det er så stille i området får vi besøk av mange forskjellige fugler, ekorn har vi på besøk, og innimellom kommer også andre dyr, i går kom en rev.  
 
Det var fantastisk vær og vi bestemte oss for en trugetur etter lunsj Det å kjøpe truger er noe av den beste investeringen vi har gjort i år. Vi har brukt de masse, og kommet oss ut i naturen hvor ingen andre har vært. Vi liker godt å gå der det er bare oss og dyra. Når det er helt stille og ingen å se eller høre, settes sansene i gang for fult. Jeg opplever en fred og ro, og en tilfredshet når jeg er i naturen. Hvordan dette er kan være vanskelig å forstå, for de som ikke bruker naturen på samme måte. 
  
  
  
Siden snøen begynner å smelte er det noen steder som kan være litt kronglete å kommer over, og det er litt vanskelig å vite hvor mye snøen bærer.
 
 
Det blir hopping over bekker, jeg ba jeg min Kjære å ta bilde av meg. Planen var å hoppe elegant over for så å lande til høy stilkarakter. Det ble ikke helt sånn.
Det å ramle når jeg ikke slår meg, gjør ikke noe, det blir som regel bare latter og moro ut av. I tillegg kjenner jeg veldig på at jeg lever når sånn skjer. 
Vi var ute i to timer, og vi så spor etter elg, hare, rev, storfugl og hørte og så andre fugler. Da vi kom tilbake til hytta gikk det an å sitte ute i solveggen. Etterhvert var det å lese i en god bok, kose meg med te og bare nyte livet. Jeg pratet i telefon i over en time med en person som betyr mye for meg, og etter den samtalen var energien fortsatt helt på topp. 

Gårsdagen ble en god dag fordi jeg ville det sånn. Jeg brukte tiden på meg og gjorde det jeg syntes var godt å gjøre for meg selv. Det er to ting som gir meg mer energi enn alt annet. Det ene er å være sammen med mennesker som vil meg vel, og hvor jeg føler meg trygg. Det andre er å bruke naturen på måten jeg har beskrevet her. 

Da ønsker jeg deg en fortsatt fin helg, og håper du legger inn noe som er bra for deg. Nyt våren og dagen som kommer. Husk du har alltid valg til å tenke annerledes og la dagen bli en god dag. 

Avslutter med dagens sitat som er hentet fra Helen Exley, 365 Lykkelige dager, en lykkelig tanke for hver dag; 

Man skal ikke lete etter lykken; 
man møter den langs veien ...
(Isabelle Eberhardt 1877 - 1904)


Her er innlegget jeg la ut fredag om du har lyst å lese; 

Kommentarer