Hersonissos, Kreta 15.06 - 22.06.17

For tredje gang for min del, og andre gang for min Kjære gikk turen til Hersonissos på Kreta. Vi syntes det er greit å dra tilbake til samme sted når det er mer vi ønsker å se eller gjøre der vi har vært før. Hersonissos er kjent for å være party, og det er mange unge mennesker der på denne tiden. Siden vi hadde vært der før, valgte vi samme hotell som tidligere for det ligger i utkanten av byen og det er et rolig område. Denne gangen oppgraderte vi leiligheten og var veldig fornøyd med å ha gjort det. Hotellet heter Orion, og her er bilder av hotellet, fra terrassen og området rundt.

Nytt fra sist vi var her var at det var kommet et serveringsted og badeplass rett ved hotellet

Som vanlig gikk vi mye tur. Her har vi akkurat gått fra hotellet

Vi gikk så langt vi kunne langs vannet

Så gikk vi veien tilbake til hotellet

Vi gikk også motsatt vei, mot kapellet og havna

Vi gikk flere turer opp til de tre landsbyene som ligger over Hersonissos

Denne hunden har jeg bilder av fra sist gang også
Vi spiste mye god mat, og vi var på flere spisesteder langs vannet og i landsbyene på oversiden. I nærheten av vannet er det spisesteder hele veien, og det er i grunn bare å prøve seg frem. Vi har fått god mat overalt, men klart noen steder er det beder enn andre.

Her er fra noen steder vi kan anbefale oppe i landsbyene. På Mythos og Pithari har vi spist flere ganger, her er det nydelig mat og vi har valgt greske retter. Begge ligger i Koutouloufari, og rett i nærheten ligger Beijing to Bali, kinesisk og indonesisk restaurant, hvor det var nydelig mat og veldig god service, for de som ønsker noe annet. I tillegg kan Sofas Taverna som ligger i den øverste landsbyen, Hersonissos, også anbefales.

Det var et par dager hvor det blåste en del, og sjøen sto høyt. Solsengene langs vannet ble ryddet bort. Det var fascinere å se, og vi fikk sjøsprøyt på oss da vi satt å spise, men det gjorde ikke noe for det var godt og varmt.

Det var nydelig soloppgang og solnedgang fra terrassen

Vi var mye på terrassen for her var det nydelig å sitte eller ligge på solsenga, det var fin utsikt og det var kort vei å gå for å bade.

Som vanlig tar jeg mange bilder av alt mulig når vi er på tur, og jeg har med kameraet nesten hele tiden. Her er et lite utvalg av bilder av litt forskjellig

Dette er den beste ferien jeg noen gang har vært på. Vi hadde ingen ting vi måtte eller skulle, og gjorde det vi ønsket og ville. Vi koste oss ekstra lørdagen, for da feiret vi vår 28'ende bryllupsdag. Da gikk vi til landsbyen Hersonissos, og spiste på Sofas taverna. Det var det eneste vi hadde planlagt i forkant av ferien. Jeg opplevde at jeg var mer tilstede i alt jeg gjorde denne uken. Vi satt lenge til lunsj og middag, eller når vi satt oss for å ta litt å drikke. Vi la oss tidlig og sto opp tidlig hver dag, og dermed fikk vi utnyttet dagene maksimalt. Vi var ute hele dagen, enten på en tur eller flere, på terrassen eller ved stranden. Hersonissos har noe for en hver smak, her er det party og fest for de som vi ha det. Ønsker du det stille og rolig er det å være i utkanten et godt valg. Da er de også flott å gå eller ta drosje til landsbyene på oversiden for der er det roligere. Vi liker oss godt i Hersonissos og ønsker oss helt klart tilbake , og gjerne allerede til høsten.