Rundtur Tempelseter- Fetjenn - Istjenn - Tempelseter

I dag kjørte jeg opp til Tempelseter for jeg hadde lyst til å gå et annet sted enn i nærheten av hytta. Siden jeg ikke hadde bestemt hvor jeg skulle gå er Tempelseter et godt utgangspunkt og en kan velge lange eller korte turer, frem og tilbake turer eller rundturer. Jeg hadde planlagt en tur på en til to timer, og da er det mange muligheter for en fin tur. Jeg gikk fra parkeringen oppover hvor det er skiltet mot Høgevarde. 
 Her rett over brua 
Bestemte meg for å ta av stien i første kryss, og holdt mot venstre. Som regel går jeg lenger opp før jeg før jeg tar av stien.  
Så fulgte jeg denne veien 
 Så over her
Gikk over denne brua 
 Her var det fint
Etter det fulgte jeg stien videre i retning mot Fetjenn, her med Ranten der fremme
 Fremme ved Fetjenn
Gikk opp på en liten topp rett i nærheten av Istjenn.  Det var fin utsikt innover fjellet, nedover bygda og mot Gaustadtoppen.


Fra toppen fulgte jeg en sti ned mot Istjenn, etter det fulgte jeg veien ned tilbake til parkeringen på Tempelseter.

Det ble en fin liten rundtur, og jeg brukte rett over en time. Toppen var på litt over 1000 moh, og det var en enkel tur. For meg har det ikke lenger så stor betydning hvor jeg går, for fortsatt har jeg fokus på at......Turen er målet ! Noen dager blir det turer på en time, mens andre dager kan det bli fire timer eller mer, noen ganger lette turer andre ganger mer krevende. Det viktigste for meg er å komme meg ut på tur, og at jeg nok en gang fikk en flott tur i fantastiske Eggedalsfjellet.


Kommentarer